ایجاد مجموعه‌ای از زنجیره تامین دانش ساخت ماهواره در دانشگاه‌های کشور

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی، گفت: دانشگاه‌ها می توانند دانش ساخت ماهواره‌های خود را به اشتراک گذاشته و مجموعه ای مشترک از زنجیره تامین دانش را گسترش دهند.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به این که بحث بورسیه خارجی در بعضی از حوزه های تخصصی فضایی وجود دارد، بیان کرد: شرایط بورسیه دانشجویان در کشور وجود دارد ولی باید تلاش کنیم به جای توسعه بورسیه از توان دانشجویان و استادان داخلی در کشور بهره‌مند شویم.


وی افزود: برنامه‌‌های خوبی برای دانشگاه ها داریم و تمایل داریم که دانشگاه‌های ما با دانشگاه‌های دیگر کشورها همکاری داشته باشند.


به گفته منطقی، سه پلتفرم ماهواره ای برای دانشگاه ها تعریف کرده ایم تا با این کار هم‌افزایی ایجاد کنیم و بتوانیم به اهداف پژوهشی خود نایل شویم. ضمن این که از نخبگان ایرانی خارج از کشور نیز استفاده کنیم تا با ما در زمینه های مختلف همکاری داشته باشند.


وی همچنین تصریح کرد: قرار است شرکت‌های دانش‌بنیاد در یک شبکه تبادل اطلاعاتی و محصولی با معاونت علمی و دانشگاه ها ارتباط داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 991894

وب گردی

وب گردی