نهضت دانشجویی با آگاهی بخشی به جامعه توطئه های دشمن را خنثی می سازد

 سفیر اسبق ایران در لبنان گفت: دانشجویان و تشکل های دانشجویی باید از طریق برگزاری نشست ها، مناظرات، کرسی ها، نشریات و...به افزایش آگاهی سازی و بینش سیاسی مردم کمک کنند.

احمد دستمالچیان سفیر اسبق ایران در لبنان و کاردار اسبق ایران در عربستان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اثرگذرای سیاسی جنبش دانشجویی را بسیار با اهمیت تلقی کرد و گفت: جنبش دانشجویی در تمامی عرصه ها در ایران تاثیر گذار بوده است و همچنین به دلیل اینکه قشر آگاه و نخبه جامعه ما در دانشگاه هستند، همیشه می توانند تاثیر گذار در روندهای سیاسی و اجتماعی باشند و در نقش رهبران فکری به ایفای نقش بپردازند.

دستمالچیان افزود: بی تردید بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نهضت دانشجویی و نقش دانشجو در روندهای اجتماعی و سیاسی بسیار موثر و مهم بوده است تاجایی که بارها مقام معظم رهبری تاکید کردند دانشجویان در مسائل سیاسی و اجتماعی نقاد باشند و کرسی های آزاداندیشی را برگزار کنند.

سفیر اسبق ایران در لبنان شرایط کنونی منطقه خاورمیانه را بسیار حساس دانست و گفت: مهم ترین بحثی که در حال حاضر دانشجویان می توانند روی آن اهتمام و تمرکز داشته باشند تحولات بسیار بزرگ منطقه است. در حقیقت دو محور خیر به سرپرستی ایران و محور مقاومت و شر به سرپرستی آمریکا و اسرائیل برای ساختن آینده منطقه تقابل می کنند.

کاردار اسبق ایران در عربستان در ادامه تصریح کرد: در این برهه نقش دانشجویان به عنوان قشر فرهیخته و آگاه بسیار حیاتی است چراکه می توانند با بررسی دقیق و عمیق موضوعات و تحولات، اقدام به تحلیل درست و شناخت کامل از شرایط منطقه کنند که به ارزیابی دولتمردان و سیاستدران در سیاست خارجه یاری رسان است.

وی بیان کرد: دانشجویان و تشکل های دانشجویی باید از طریق برگزاری نشست ها، مناظرات، کرسی ها، نشریات و...به افزایش آگاهی سازی مردم در راستای اینکه ترفندهای دشمن از طرق سیاسی، امنیتی و نظامی به شکست منجر شده است و اکنون قصد دارند از طریق اقتصادی و تحریم نفتی، ملت ایران را در حاشیه قرار دهند، نقش پررنگی داشته باشند.

دستمالچیان تاکید کرد: دانشجویان و اساتید با فعالیت های پژوهش محور و تلاش برای افزایش سطح علمی کشور می توانند بر اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی که اقتصادی درون زا و برون نگر و مورد تاکید رهبری است و ناشی از درک عمیق توطئه های سنگین دشمن بر علیه ملت مقاوم ایران هست تاثیرگذار در جهت مثبت باشند.

سفیر اسبق ایران در لبنان در پایان خاطر نشان کرد: بی تردید یکی از عوامل عدم وابستگی به خارج، رشد و توسعه تولید ملی و تقلیل حداکثری واردات و ارتقا حداکثری صادرات کالاهای تولید ملی به بازارهای هدف است که در گرو داشتن جامعه دانشگاهی فعال و پویا است که تزریق کننده علم و نوآوری به جامعه نیز است.

انتهای پیام/

کد خبر: 991914

وب گردی

وب گردی