ثبت‌نام در آزمون MSRT به پایان رسید

ثبت‌نام در آزمون زبان وزارت علوم MSRT امروز به پایان می‌رسد، این آزمون ۵ بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، ثبت‌نام در آزمون زبان MSRT از روز یکشنبه نهم دی‌ماه آغاز شد و تا ساعت ۱۶ امروز ادامه دارد. این آزمون روز جمعه ۵ بهمن‌ماه در ۲۴ شهرستان برگزار خواهد شد.

شهرهای برگزاری آزمون تهران، اهواز، اصفهان، اراک، ایلام، اردبیل، بابلسر، بیرجند، تبریز، خرم‌آباد، رشت، زاهدان، سنندج، شیراز، کرمانشاه، کرمان، قم، قزوین، مشهد، همدان، یزد، گرگان، کاشان و کیش است.

کارت ورود به جلسه آزمون از دوم بهمن‌ماه در دسترس داوطلبان قرار می‌گیرد. نتایج این آزمون ۱۱ بهمن‌ماه اعلام خواهد شد.

هزینه شرکت در این آزمون ۶۰۰ هزار ریال است و داوطلبان می‌توانند از طریق کارت‌های عضو شبکه شتاب هزینه آزمون را پرداخت کنند.

داوطلبان می‌توانند از طریق لینک ثبت‌نام مراحل ثبت‌نام خود را انجام دهند. حدنصاب قبولی این آزمون ۵۰ نمره است.

گفتنی است، آزمون MSRT که از آزمون‌های زبان انگلیسی داخلی در ایران به شمار می‌رود به عنوان یک آزمون تافل کوچک یاد می‌شود، لذا دانشجویان برای آمادگی در این آزمون، منابع آزمون تافل را می‌خوانند.

این آزمون ویژه دانشجویان دکتری و همچنین ویژه دانشجویان پسر مقطع لیسانس می‌باشد که جهت خروج از کشور و برای ادامه تحصیل می‌بایست نمره مورد نظر را از آزمون دریافت نمایند.

مدرک این آزمون مورد تأیید وزارت علوم است و آزمون آن تقریباً هر ماه به صورت منظم برگزار می‌گردد. کلیه دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت علوم و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی، این مدرک را حین مصاحبه دکتری معتبر می‌دانند.

نمره مورد نظر برای دانشجویان دکتری و عبور از این آزمون بسته به دانشگاه از ۵۰ به بالا می‌باشد. همچنین نمره مورد نظر برای دانشجویان لیسانس که می‌خواهند مجوز خروج از کشور را برای ادامه تحصیل را داشته باشند ۴۰ می‌باشد. مدرک این آزمون دارای ۲ سال از زمان صدور می‌باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 991937

وب گردی

وب گردی