ناباروری ؛ خطری که دیابتی‌ها را تهدید می‌کند

رئیس انجمن نورویورولوژی ایران با اشاره به اینکه 41 درصد افراد مبتلا به دیابت که 5 سال از بیماری‌شان گذشته باشد در معرض خطر ناباروری قرار دارند، گفت: دیسک کمر، افسردگی، ام‌.اس و دیابت از جمله بیماری‌هایی است که می‌تواند سبب اختلال در باروری افراد شود.

به گزارش ایسکانیوز، مهری مهراد رئیس انجمن نورویورولوژی ایران گفت: بسیاری از افراد جامعه از جمله بیماران مبتلا به دیابت، ام‌اس، پارکینسون و افراد گرفتار دیسک کمر دچار مشکلات نوروژنیک می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه مشکل ادراری اولین تظاهر بیماری ام‌اس به شمار می‌رود، گفت: این موضوعات می‌تواند سبب مشکلات باروری و جنسی در این افراد شود که با علم نورویورلوژی می‌توان جهت کمک به آنها اقدام کرد.

رئیس انجمن نورویورلوژی ایران از راه‌اندازی مراکز سلامت جنسی برای این بیماران خبر داد و گفت:‌ به غیر از بیماران سایر افراد سالم نیز می‌توانند از خدمات مربوط به این حوزه سلامت در کلینیک‌ها و مراکز بهره‌مند شوند.

مهراد با اشاره به اینکه 41 درصد افراد که 5 سال از دیابت آنها گذشته باشد دچار مشکلات باروری و جنسی هستند،‌گفت: امروزه بسیاری از افراد مبتلا به دیابت در سنین باروری قرار داشته که با استفاده از روش‌های غیرتهاجمی می‌توان جهت رفع مشکل آنها اقدام کرد.

41 درصد افراد مبتلا به دیابت که 5 سال از بیماری‌شان گذشته باشد در معرض خطر ناباروری قرار دارند

وی عنوان کرد: اگر افراد مبتلا به دیابت چکاپ مرتبط اورولوژی داشته باشند زودتر می‌توان به آنها کمک کرد و اقدامات لازم را جهت رفع مشکلات ناباروری و جنسی آنها انجام داد.

رئیس انجمن نورویورولوژی ایران گفت: بیماری‌هایی مانند افسردگی، پارکینسون، ام‌اس، دیسک کمر از جمله عوامل دخیل در بروز مشکلات باروری و جنسی است که استرس زیاد، یائسگی و عوارض دارویی می‌تواند سبب این مشکل شود.

مهراد گفت: در مراکز سلامت مربوطه می‌توان خدمات لازم را به بیماران انجام داد و جهت رفع مشکلات ناباروری آنها اقدام کرد.

وی گفت: بی‌اختیاری ادرار 4 نوع مختلف دارد که در نوع اول فرد با افزایش فشار داخل شکم از جمله هنگام سرفه، عطسه و ورزش دچار بی‌اختیاری ادرار می‌شود.

مهراد افزود: نوع دوم بی‌اختیاری، فوریتی است و نوع سوم ترکیب نوع اول و دوم به شمار می‌رود. همچنین در نوع چهارم فرد شبانه‌روز دچار بی‌اختیاری بوده و باید به صورت کامل از پوشک استفاده کند.

رئیس انجمن نورویورولوژی ایران بیان داشت: بی‌اختیاری ادرار علل مختلفی دارد که در مردان دیابت، پروستات و ام‌اس دلیل اصلی آن به شمار می‌رود.

بیماری‌هایی مانند افسردگی، پارکینسون، ام‌اس، دیسک کمر از جمله عوامل دخیل در بروز مشکلات باروری و جنسی است که استرس زیاد، یائسگی و عوارض دارویی می‌تواند سبب این مشکل شود

به گفته وی، میلیون‌ها نفر در دنیا دچار بی‌اختیاری ادرار هستند که نگه داشتن ادرار می‌تواند به تدریج سبب بی‌اختیاری ادرار در افراد شود؛ بنابر‌این والدین باید همواره این توصیه را به کودکان خود داشته باشند که از نگه داشتن ادرار در مثانه اجتناب کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 992028

وب گردی

وب گردی