جوانمرد: تختی فردی محبوب و مردمی بود

مدیر کل تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی گفت : مردم داری ، اخلاق ، فتوت و جوانمردی به عنوان ویژگیهای جهان پهلوان «غلامرضا تختی» نه فقط از وی یک قهرمان ورزشی بلکه اورا به عنوان فردی محبوب ، مردمی و نماد جوانمردی به جهانیان معرفی نمود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر جوانمرد به مناسبت فرارسیدن 17 دی سالروز درگذشت جهان پهلوان تختی اظهار داشت: 17 دی سالروز درگذشت شادروان تختی به عنوان اسطوره و نماد مردانگی و جوانمردی در تاریخ سترگ ورزش کشور نقش بسته است.

مدیر کل تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی روز 17 دی را به عنوان «روز فتوت و جوانمردی در ورزش» یاد کرد و افزود: 17 دی این ظرفیت را دارد تا فرصتی برای شناخت بیشتر جوانان و نسل های آینده از مرحوم تختی و سجایای اخلاقی وی باشد، زیرا پهلوانی و جوانمردی حلقه مفقود ورزش کشور بوده و بایاد و نام این اسطوره اخلاق می توان فرهنگ مردانگی را در بین جامعه ورزش تقویت نمود.

وی افزود : امام راحل به زیبایی فرمودند: ورزشکاران باید به علی (ع) اقتدار کنند، زیرا حضرت علی (ع) الگوی یک انسان کامل است و مرحوم تختی به نیکی از مولایش پیروی کرد.

کمال جوانمرد اظهار کرد: نه مدال طلای المپیک ملبورن و نه مدالهای نقره المپیک هلسینکی و رم او را محبوب قلبهای ایرانیان نمود و نه مدالهای رنگارنگ مسابقات جهانی و آسیایی یوکوهاما، تهران و هلسینکی او را به اوج قله افتخار رساند، بلکه مردانگی و پهلوانی از وی اسطوره ساخت.

تختی در زلزله بوئین زهرا نشان داد که بر دلهای ایرانیان حکومت می کند، در فینال مسابقات کشتی 1962 تولید و بین الکساندر مدوید و غلامرضا تختی برگزار شد مدوید نگران مصدومیتش بود غافل از آنکه تختی پیروزی را به هر قیمتی نمی خواهد، این جوانمرد در مصاف با قهرمان روسی در فینال حتی یک بار هم به پای مصدوم حریفش حمله نکرد و خود به مدال نقره بسنده کرد و گردن‌آویز طلا را تقدیم حریف مصدومش یعنی مدوید کند، اما تاریخ شهادت می دهد که تختی مدال اخلاق و مردانگی را در آن میدان تصاحب نمود.

انتهای پیام/

کد خبر: 992046

وب گردی

وب گردی