آخرین جزئیات زمین لرزه ۵.۹ ریشتری در گیلانغرب/ 31 نفر مصدوم شدند

زمین لرزه‌ای به قدرت 5.9 ریشتر، «گیلانغرب» را در استان کرمانشاه به لرزه درآورد.

به گزارش ایسکانیوز، زمین لرزه‌ای به قدرت ۵.۹ ریشتر، «گیلانغرب» را به لرزه درآورد. این زلزله در ساعت ۱۷:۱۵ دقیقه و در عمق ۱۰کیلومتری زمین رخ داد.

بنا بر گزارش‌های دریافتی، این زمین لرزه در استان ایلام و حلبچه و زریان کردستان عراق و در نجف اشرف نیز حس شده است.

پس از این زمین‌لرزه، دو پس‌لرزه‌ به وقوع پیوست؛ پس‌لرزه اول با قدرت ۴.۱ و پس‌لرزه دوم در ساعت ۱۷:۲۴ دقیقه با قدرت ۳.۸ ریشتر در مرز مشترک ایران و عراق به وقوع پیوست.

تاکنون گزارشی در خصوص آسیب‌های احتمالی این زمین‌لرزه مخابره نشده، اما رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اعزام ۵ تیم ارزیاب به منطقه خبر داده است.

سعیدی سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور نیز در ارتباط تلفنی با شبکه خبر سیما، تصریح کرد: کانون زلزله در منطقه‌ای خالی از سکنه بوده، اما با توجه به تاثیرپذیری روستاهای اطراف، تیم‌های ارزیاب به منطقه اعزام شده‌اند.

19:43|در گسل «دشت ذهاب» شکستگی ایجاد شده است

عصر امروز زلزله شدیدی با قدرت 5.9 ریشتر گیلانغرب را به لرزه در آورد. پس این زمین لرزه پر قدرت، چند پس لرزه شدید نیز کرمانشاه را متاثر از خود کرد، اما بنابر اعلام مسئولین، خوشبختانه این زمین لرزه‌ها تلفات جانی و مالی نداشته است و بجز مصدومیت چند نفر و خسارت جزئی به برخی از ساختمان‌ها، اتفاق خاصی رخ نداده است.

اما وقوع چند زلزله پی‌درپی که هر از چندگاهی در کرمانشاه به وقوع می‌پیوندد، سوالات زیادی را در ذهن مردم ایجاد کرده که پاسخ دقیقی نیز به آن داده نشده است.

اما مسئول لرزه نگاری استان کرمانشاه، وقوع این زمین لرزه‌ها را کاملاً می داند و به فارس گفت: علت اصلی وقوع این زمین لرزه‌ها در کرمانشاه، خُرد شدن گسل‌های دشت ذهاب است که در زلزله 7.3 ریشتری آبان ماه سال 96 در آنها شکستگی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: وقوع زمین لرزه در کرمانشاه تا دوسال آینده طبیعی است و نباید آنها غیر منتظره دانست.

فرهاد فروزی در خصوص پس لرزه‌های زلزله امشب نیز گفت: تا این لحظه بالغ بر 47 پس لرزه به وقوع پیوسته و 15 پس لرزه بزرگ داشته‌ایم، در هر دقیقه چند پس لرزه مختلف در حال رخ دادن است.

19:20|تعداد مصدومان زلزله 5.9 ریشتری گیلان‌غرب به 31 نفر رسید

محمودرضا مرادی از افزایش آمار مصدومان زلزله 5.9 ریشتری گیلان‌غرب خبر داد و اظهار داشت: براساس آخرین آمار تا ساعت 18:45 دقیقه، 31 نفر در این زلزله مجروح شده‌اند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، 21 نفر از این تعداد در شهرستان گیلان‌غرب، هشت نفر در قصرشیرین و 2 نفر در سرپل‌ذهاب به بیمارستان‌های استان مراجعه کرده‌اند که 29 نفر از آن‌ها به صورت سرپایی مداوا و ترخیص شده‌اند.

وی تصریح کرد: بیشتر افراد بر اثر افت فشار ناشی از ترس و استرس از زلزله مصدوم و تعدادی هم در هنگام فرار دچار

مصدومیت سطحی شده بودند.

مرادی افزود: در مرحله هشدار به بیمارستان آیت‌الله طالقانی و بیمارستان‌های شهرستان‌های گیلان‌غرب، اسلام‌آباد غرب، سرپل‌ذهاب و قصرشیرین آماده‌باش داده شد.

این مسؤول با بیان اینکه تاکنون تلفات جانی گزارش نشده است، گفت: نیروهای فوریت‌های پزشکی فراخوان شده و تیم‌‌های ارزیاب در منطقه حضور دارند.

19:16| 21 نفر در زلزله مصدوم شده‌اند

فرماندار گیلانغرب در خصوص آخرین وضعیت زلزله در این شهرستان به خبرنگار فارس گفت: در حال حاضر 21 نفر در این شهرستان مصدوم شده و به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند. همه این مصدومان به صورت سرپایی در حال درمان هستند و خوشبختانه به هیچ فردی آسیب جدی تا این لحظه نرسیده است.

محمودیان در خصوص خسارات این زمین لرزه هم به فارس گفت: به هیچ یک از ساختمان‌ها آسیب جدی نرسیده و واحد تخریبی نداشته‌ایم، چند ساختمان به صورت جزیی آسیب دیده‌اند که آن هم مسئله جدی نیست.

زلزله تا این لحظه خسارات جانی و مالی نداشته است

مدیرکل بحران استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در خصوص این زلزله عنوان کرد: شهر سومار در ۲۳کیلومتری شهر گیلانغرب مرکز زلزله ۵/۹ دهم ریشتری غروب امروز بوده است. این زلزله در ساعت ۱۷:۱۱ به وقوع پیوست که خوشبختانه هیچ مورد تلفات انسانی, اعم از فوتی و یا حتی زخمی نداشته‌ایم.

بالایی افزود: هیچگونه قطع خدمات و یا قطعی آب، برق،گاز و خطوط تلفن در این منطقه ایجاد نشده و شرایط کاملا عادی در منطقه حاکم است.

آب شرب شهرستان گیلانغرب گل آلود است/ دو تیم ارزیاب به منطقه اعزام شده‌اند

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان گیلانغرب نیز دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه گفت: در پی زلزله ۵.۹ ریشتری عصر امروز در شهرستان گیلانغرب بلافاصله جلسه مدیریت بحران در این شهرستان تشکیل شد.

عباسی افزود: دو تیم ارزیاب جمعا برای بررسی به مسیر ۱۵ کیلومتری گیلانغرب اعزام کرده‌ایم و تا این لحظه گزارشی به جز گل آلود بودن آب شرب، مخابره نشده است؛ وضعیف آب تصفیه‌خانه شهرستان گیلانغرب نیز در دست بررسی است.

در سرپل‌ذهاب و قصرشیرین شرایط عادی است

رئیس جمعیت هلال احمر سرپل ذهاب نیز از عادی بودن شرایط این شهرستان خبر داد و به فارس گفت: در شهرستان سرپل ذهاب تا کنون هیچ گونه تخریب و یا مصدومیت اعلام نشده است و وضعیت فعلاً طبیعی و عادی است.

حیدری ادامه داد: زلزله در مرز سوسمار و شهرستان گیلانغرب بیشتر احساس شده و تیم‌های ارزیاب در حال بررسی موضوع هستند.

فرماندار قصرشیرین هم از نبود خسارت و تلفات انسانی خبر داد و به خبرنگار فارس گفت: مرکز این زلزله "مندلی" در مرز مشترک ایران و عراق بوده است، با وجود اینکه زمین لرزه در این شهرستان شدیداً حس شد، اما خوشبختانه تا این لحظه تلفات انسانی و خسارت مالی گزارش نشده است.

مجروحیت سطحی ۱۰ الی ۱۵ نفر در هنگام خروج از خانه

سعیدی سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در ارتباط تلفنی با خبر ساعت ۱۹ شبکه خبر اظهار داشت: با توجه به اینکه کانون زمین لرزه خالی از سکنه است، هیچ گزارشی از وقوع تلفات و مصدومیت نداشته‌ایم، اما طبیعتا در زلزله مردم دچار وحشت می‌شوند، لذا تعداد کمی در حد ۱۰ الی ۱۵ نفر هنگام خروج از منزل دچار جراحت شده‌اند که تیم‌های اورژانس در منطقه آنها را سرپایی مداوا کرده‌اند.

وی تصریح کرد: آب، برق، گاز و مخابرات منطقه هیچ مشکلی ندارد و همه راههای ارتباطی نیز باز است، اما تیم‌های ارزیاب و امداد و نجات در منطقه حضور دارند که اگر گزارش جدیدی دریافت شود، حتما اطلاع‌رسانی می‌شود.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 992058

وب گردی

وب گردی