آمریکا شرط خود برای خروج از سوریه را اعلام کرد

مشاور عالی امنیت ملی آمریکا اعلام کرد خروج نیروهای نظامی این کشور از سوریه مشروط به ارائه تضمین از سوی ترکیه در عدم حمله به کردها است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا که به اسرائیل سفر کرده است با اعلام مشروط بودن تصمیم خروج نظامیان آمریکایی از سوریه که پس از گفت و گوی تلفنی اخیر میان روسای جمهوری آمریکا و ترکیه رسانه ای شد، تصریح کرد که کشورش برای اجرایی کردن فرمان عقب نشینی از سوریه خواهان تدابیر و تضمین های ویژه امنیتی است.

بولتون در ادامه با اشاره به حضور شبه نظامیان داعش که محور اصلی نگرانی های واشنگتن در سوریه را تشکیل می دهند، یادآور شد که ترامپ «خواهان انهدام کامل داعش» است.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در پاسخ به سوالی در باره خروج نظامیان آمریکایی از سوریه گفت برای اجرایی شدن این تصمیم ترکیه باید در خصوص عدم حمله به متحدان کرد ایالات متحده تضمین بدهد.

جان بولتون در جریان سفر چهار روزه خود به اسرائیل و ترکیه خاطرنشان کرد که در مذاکرات آتی با مقام های آنکارا و گفت و گو با «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه بر مسئله حفاظت از کردها تاکید خواهد کرد.

بولتون همچنین یادآور شد: «اقدام نظامی ترک ها در سوریه باید کاملا با هماهمنگی و موافقت آمریکا صورت گیرد».

انتهای پیام /

کد خبر: 992059

وب گردی

وب گردی