بیانیه فرماندهی عملیات بغداد درباره حضور نیروهای آمریکا

فرماندهی عملیات بغداد بیانیه‌ای را در پاسخ به بحث و جنجال اخیری که درباره بازدید نظامیان آمریکایی از خیابان «متنبی» در پایتخت عراق به وجود آمده است، صادر کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، فرماندهی عملیات بغداد در بیانیه‌ای اعلام کرد: سؤالات و بحث زیادی درباره بازدید آمریکایی‌ها به همراه جلیل الربیعی، فرمانده عملیات بغداد از خیابان متنبی در پایتخت به وجود آمد. ما جزئیات این بازدید را توضیح می‌دهیم تا واقعیت این مسئله برای همگان روشن شود.

در این بیانیه آمده است: روز جمعه چهارم ژانویه ۲۰۱۹، «جلیل الربیعی» به همراه تعدادی از افسران فرماندهی عملیات بغداد و همچنین خبرنگار آمریکایی رادیوی «NPR» از خیابان متنبی در بغداد بازدید کردند. این خبرنگار از قبل درخواست این بازدید میدانی برای اطلاع یافتن از وضعیت امنیتی پایتخت و رد ادعاها درباره وجود خشونت و درگیری در پایتخت عراق را داده بود. تعدادی از نیروهای ائتلاف آمریکا این خبرنگار را همراهی می‌کردند. مأموریت آن‌ها یک مأموریت نظامی نبود بلکه تنها به خاطر همراهی کردن این خبرنگار آمده بودند. طی این بازدید میدانی بنا به درخواست برخی شبکه‌ها دیدارهایی با این خبرنگار انجام شد و وی نقش نیروهای امنیتی عراق و توانایی بالای آن‌ها در حفظ امنیت و مبارزه با تروریسم را ستود. این خبرنگار از دیدن وضعیت پایتخت و امنیتی که در آن برقرار است شگفت‌زده شد و این امر را در گزارش خود که بعدا منتشر شد، آورده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: خبرنگار مذکور در سال‌های قبل به عراق سفر کرده و شاهد حملات تروریستی در عراق بود. وضعیت امنیتی عراق در دوره قبل موجب شده بود جامعه جهانی نگاه منفی به وضعیت بغداد داشته باشد و این به دلیل ضعف رسانه‌هاست. ما تلاش کردیم تا مطبوعات خارجی از واقعیت وضعیت امنیتی در کشورمان اطلاع یابند و نگاه جامعه جهانی به وضعیت عراق تغییر کند.

انتهای پیام

کد خبر: 992063

وب گردی

وب گردی