تابش: پیوند دانشگاه با جامعه و صنعت به ارتقای بودجه پژوهشی کمک می کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دانشگاه با جامعه پیوند بخورد، می تواند بدون اتکا به بودجه های دولتی کارهای پژوهشی خود را انجام دهد.

محمدرضا تابش عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به بودجه آموزشی و پژوهشی کشور در سال 98 اظهار داشت: بودجه در نظر گرفته شده برای امورپژوهشی، نشات گرفته از شرایطی است که کشور در آن قرار دارد.

وی افزود: هنگامی که منابع کشور کاهش پیدا کند، واضح است که به تبع آن بودجه پژوهشی نیز کاهش خواهد یافت؛ وضعیت کشور اضطراری است و دولت اولویت را به تامین نیازهای معیشتی مردم، تولید و اشتغال دز نظر گرفته است.

تابش تصریح کرد: من جزء مدافعان بودجه پژوهشی و آموزشی هستم اما بایستی با توجه به منابعی که در اختیار داریم و شرایطی که کشور در آن قرار دارد تصمیم گیری کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بودجه ای که دولت برای مسائل آموزشی اختصاص داده است، کفاف فعالیت های این حوزه را می دهد اما اگر تعامل دانشگاه ها با بخش خصوصی که می تواند پول ساز باشد را افزایش دهیم، می توانیم عملکرد بهتری را در جهت ارتقاء تولید و بالا بردن ارزش افزوده داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه های کشور بایستی مجهز باشند و تبدیل به یک حلقه وصل میان کار پژوهشی و آن چه که مورد نیاز جامعه است بشوند؛ بسیاری از پایان نامه های کشور صرفا برایی اخذ نمره و مدرک و پاس کردن آن رشته ارائه می شود و هیچ گونه خروجی ندارد.

تابش در پایان گفت: اگر دانشگاه با جامعه پیوند بخورد، می تواند بدون اتکا به بودجه های دولتی کارهای پژوهشی خود را انجام دهد؛ کار پژوهشی انجام شده نیز بایستی ارزش افزوده ایجاد کند یعنی کاری باشد که تخصصی و علمی باشد و حلقه اتصال با صنعت و پژوهش را نیز ایجاد کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 992073

وب گردی

وب گردی