رهایی: واحدهای دانشگاه آزاد متناسب با شرایط جامعه رشته های جدید ایجاد می کنند

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی، ابلاغ آئین نامه های جدید در جذب اعضای هیأت علمی را در جهت بکارگیری افراد متخصص در بخش های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی دانست.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد ساری، ‌نوزدهمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران با حضور دکتر علیرضا رهایی معاون آموزشی وتحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد ساری برگزار شد.

دکتر رهایی در این جلسه با بیان اینکه آموزش در دانشگاه آزاد اسلامی به صورت کلاسیک و نیازمند تغییرات اساسی است، گفت: توجه جدی به طرح آمایش آموزشی، بسیاری از مشکلات این بخش را برطرف می کند و استان مازندران با توجه به نیازهای نسبی و پتانسیل موجود می تواند وارد فضای آمایش شده وحرکت های جدیدی را آغاز کند.

وی با تأکید بر اینکه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باید متناسب با شرایط جامعه رشته های جدید ایجاد کنند، اظهار داشت: همچنین باید با برگزاری دوره های کوتاه مدت و ارتباط با مراکز صنعتی و خدماتی، مهارت های مورد نیاز کشور را به دانشجویان آموزش دهند تا دانش آموختگان با آمادگی کامل وارد بازار کار شوند.

دکتر رهایی درباره ادغام معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی، خاطر نشان کرد: ادغام این دو معاونت به معنای کاهش فعالیت ­ها نیست. این تصمیم در راستای افزایش بهره وری و اهمیت نوآوری در سطح کشور و دانشگاه آزاد اسلامی اتخاذ شده است. در چارت جدید این دانشگاه معاونتی با عنوان معاونت نوآوری و فناوری داریم.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: مجموعه فعالیت های مربوط به بخش تحصیلات تکمیلی در حال تجمیع در یک حوزه به نام معاونت علمی است. چارچوب کلی تا حدودی تصویب شده و شرح وظایف این معاونت در حال تدوین است.

وی افزود: هدف از این تغییرات توسعه فناوری های پیشرفته در دانشگاه آزاد اسلامی است و با شکل گیری معاونت علمی دوره های تحصیلات تکمیلی منسجم تر و یکپارچه تر به فعالیت های خود ادامه می دهند.

دکتر رهایی با اشاره به استانی شدن امتحان جامع دوره دکتری تخصصی گفت: حجم مشکلات در ارتباط با امتحان جامع با اجرایی شدن این طرح نسبت به سال گذشته به 10 درصد رسید و در آینده نزدیک در آئین نامه کارشناسی ارشد و شیوه نامه آن تجدید نظر خواهد شد تا در این بخش هم بتوانیم به سمت بهبود روند آموزشی حرکت کنیم.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی، ابلاغ آئین نامه های جدید در جذب اعضای هیأت علمی را در جهت بکارگیری افراد متخصص در بخش های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی به منظور بهره مندی از توان و تخصص آنها دانست.

حسین منصوریان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران و واحد ساری نیز در این جلسه عمده ترین چالش پیشرو واحدهای استان را مسائل مالی دانست و گفت: روند کاهش جذب دانشجو در نیمسال اول 98-97 در واحدهای تابعه کنترل شده و واحدهای بابل، ساری و چالوس نسبت به سال گذشته افزایش جذب دانشجو داشته و این رویکرد خوبی در جهت خروج از بحران مالی است.

در پایان این جلسه دکتر رهایی و اعضای هیأت امنا دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران با حضور در یادمان دو شهید گمنام واحد ساری با آرمانهای شهدا تجدید میثاق و از برگزاری امتحان پایان ترم در دانشکده علوم انسانی بازدید کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 992079

وب گردی

وب گردی