استاندارد چارترد به سبب نقض تحریم‌های ایران با ۳ ماه مجازات تعلیقی اضافی روبه‌رو شد

بانک «استاندارد چارترد» به علت آنچه نقض تحریم‌های ایران خوانده شده، از سوی مقامات آمریکایی با ۳ ماه مجازات تعلیقی اضافی مواجه شده است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، پایگاه اینترنتی دیس ایز مانی در گزارشی نوشت: مشکلات بانک «استاندارد چارترد» (شرکت چندملیتی خدمات مالی و بانکداری مستقر در لندن) به علت جریمه ۱/۲ میلیارد پوندی به اتهام تعامل با ایران، همچنان ادامه دارد. استاندارد چارترد با سه ماه مجازات تعلیقی اضافی از سوی مقامات آمریکایی مواجه شده است.

به نوشته این پایگاه اینترنتی، اگر استاندارد چارترد مرتکب اشتباهی شود، ممکن است با پیگردی قضایی مواجه شود که احتمالا سبب خواهد شد مجوز آن برای انجام فعالیت با دلار لغو شود، که ضربه‌ای فاجعه‌بار به این بانک خواهد بود. تهدید به پیگرد قضایی از سوی آمریکا از سال ۲۰۱۲ گریبانگیر استادندارد چارترد بوده است، زمانی که مشخص شد این بانک، معاملات با ایران به ارزش ۲۰۰ میلیارد پوند را مخفی کرده است.

مقامات آمریکایی در آن زمان این بانک را ۴۱۵ میلیون پوند جریمه و آن را وادار کردند توافق پیگرد تعلیقی را امضا کند که بر اساس آن، این بانک می‌بایست با حضور یک بازرس مستقل موافقت کند تا اطمینان حاصل شود که این بانک بار دیگر قوانین مربوطه را نقض نخواهد کرد. توافق پیگرد تعلیقی قرار بود ماه گذشته به اتمام برسد، اما اکنون برای سه ماه دیگر تمدید شده است، زیرا بازرسان در حال تحقیق درباره اتهام تخلفات دیگر این بانک بین سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ هستند.

استاندارد چارترد اعلام کرد این بانک همچنان به همکاری کامل با تحقیقات مقامات آمریکایی درباره فعالیت‌ها و مقررات کنترلی که نخستین بار در سال ۲۰۱۴ فاش شد، ادامه می‌دهد. اکثر موضوعات در دست تحقیق مربوط به پیش از سال ۲۰۱۲ است و هیچ یک از آن‌ها پس از سال ۲۰۱۴ رخ نداد.

مقامات آمریکایی بر این باورند شعبه این بانک در دبی پس از امضای توافق پیگرد تعلیقی، با ایرانی‌ها همکاری و تحریم‌ها را نقض کرد. گفته می‌شود مقامات آمریکایی در تلاش برای گرفتن ۱/۲ میلیارد پوند برای این نقض ادعایی هستند، اما جریمه نهایی ممکن است کمتر باشد.

استاندارد چارترد همچنین به علت نقل و انتقالات مشکوک پول مشتریانش در اندونزی، با تحقیقات قضایی مواجه شده است. در ماه مارس، این بانک به علت نقض قوانین پولشویی در سنگاپور، ۳/۱ میلیون پوند جریمه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 992153

وب گردی

وب گردی