تکنیک های انتگرال گیری منتشر می شود

کتاب « تکنیک های انتگرال گیری» تالیف دکتر الهام توسلی و دکتر مریم سلیمی توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسالمی با همکاری واحد تهران شرق منتشر می شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، انتگرال و تکنیک های انتگرال گیری یکی از مهمترین مباحث درس ریاضی عمومی ۱است که در بسیاری از شاخه های علوم و فنی -مهندسی کاربردهای فراوانی دارد. همچنین با توجه به این که بحث انتگرال گیری در سایر دروس علوم و فنی -مهندسی، یکی از پر استفاده ترین مباحث است لذا یادگیری مفهومی و درک عمیق مطالب آن بسیار حائز اهمیت است. بر این اساس در اختیار داشتن مرجع کامل به همراه مثالهای متنوع حل شده به یادگیری هر چه بیشتر این مبحث به دانشجویان کمک می کند.

این کتاب تمام سرفصلهای مربوط به بحث انتگرال نامعین تکنیکهای انتگرال گیری و نیز انتگرال معین (ریمان) و کاربردهای آن را در سطح ریاضی عمومی ۱، پوشش میدهد. لذامنبع مناسبی برای یادگیری این بحث برای تمام دروسی است که پیشنیاز آنها درس ریاضی عمومی ۱است.

مولفان در نگارش این کتاب کوشش کرده اند که نحوه ی نوشتار و بیان تعاریف، قضایا ومثالهای حل شده به گونه ای باشد که مطالب به شکلی ساده، مفید و کاربردی قابل دسترس و قابل درک و فهم بیشتر باشد.

در پایان هر فصل نیز تمرین هایی جهت مرور مطالب ارائه شده در نظر گرفته شده است.مسائل انتخاب شده در این مجموعه برگرفته شده از تمرین های کتاب های حساب دیفرانسیل و انتگرال آدامز و توماس و همچنین سواالات تألیفی مولفان کتاب است.

این کتاب شامل 6 فصل آشنایی با توابع متعالی، مشتق و مروری بر فرمول های آن، انتگرال نامعین و روش های انتگرال گیری، انتگرال معین، کاربردهای انتگرال معین، انتگرال نامتعارف (ناسره، ناویژه) و همچنین بخش هایی مربوط به آزمون های همگرایی انتگرال های نامتعارف نوع اول و نوع دوم را شامل می شود.

کتاب « تکنیک های انتگرال گیری» تالیف دکتر الهام توسلی و دکتر مریم سلیمی از اعضای هیات علمی دانشگاه، در 176 صفحه و شمارگان هزار نسخه توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی به سفارش واحد تهران شرق در دست انتشار است.

انتهای پیام/

کد خبر: 992156

وب گردی

وب گردی