زمین گیر شدن باند 5 نفره سوداگران آثار تاریخی مسجدسلیمان

فرمانده یگان حفاظت اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از متلاشی شدن یک گروه سوداگر آثار تاریخی و فرهنگی در شهرستان مسجدسلیمان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، سرهنگ رامین مکناوی گفت: باتوجه به گزارش مسئول پایگاه حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مسجدسلیمان و تلاش نیروهای یگان حفاظت و در راستای اقدامات تعاملی با نیروهای انتظامی و نیز در ادامه روند دستگیری مجرمین حوزه میراث فرهنگی، پس از کسب خبر از دوستداران میراث فرهنگی مبنی بر فعالیت افرادی مشکوک در کوه‎های اطراف مسجدسلیمان موضوع را در دستور کار قرار دادیم.

او ادامه داد: پس از چندین روز پایش، کمین و کسب اطلاعات بصورت نامحسوس در راستای دریافت صحت و سقم موضوع، نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی خوزستان با اطمینان از صدق گزارش، پس از کسب مجوزهای لازم از مراجع قضایی و همکاری تنگاتنگ عوامل انتظامی شهرستان مسجدسلیمان، طی عملیاتی پلیسی و غافلگیرانه و با رعایت اصول و موازین حفاظتی وارد عمل شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان افزود: طی این عملیات و پس از تیراندازی هوایی نیروهای انتظامی، در ابتدا سه حفار غیرمجاز با هویت مشخص دستگیر شدند و دو تن دیگر نیز متواری شدند که پس از تعقیب و گریز فراوان در کوه‌های اطراف این دو نیز دستگیر و سپس در عملیات بازرسی تعدادی فلزیاب، آلات و ادوات حفاری از آنان کشف و ضبط شد.

وی با بیان این‎که یکدستگاه خودرو نیز از این افراد توقیف شده است گفت: در این رابطه افراد دستگیر شده به همراه پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی دلالت داده شد و تلاش جهت دستگیری متهمان احتمالی دیگر ادامه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 992175

وب گردی

وب گردی