گفت و گوی تلفنی رئیس جمهور آمریکا با سران سه کشور

رئیس جمهور آمریکا به صورت تلفنی با سران فرانسه، هندوستان و کانادا گفت و گو کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، کاخ سفید با انتشار بیانیه‌­ای رسمی اعلام کرد: «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی وی، تحولات بحران سوریه را بررسی و بر التزام دو کشور به نابودی گروه تروریستی داعش تاکید کردند.

دو رئیس جمهوری، طرح آمریکا برای خروج نیروهایش از سوریه به صورت هماهنگ و شفاف را بررسی و بر مخالفت کشورهایشان با هر نوع استفاده از سلاح شیمیائی تأکید کردند.

پس از این و بنابه گزارش رویترز، ررئیس جمهور آمریکا با نخست وزیر هندوستان «نارندا مودی» گفت و گو کرد. دو طرف درباره تقویت روابط اقتصادی و افزایش همکاری‌ها در افغانستان مذاکره کردند.

این تماس تلفنی در حال انجام شد که ترامپ چندی قبل مودی را به خاطر ساخت یک کتابخانه در افغانستان به عنوان بخشی از سرمایه‌گذاری‌های هند در ارتش و اقتصاد افغانستان به تمسخر گرفت.

در آخرین تماس تلفنی، رئیس جمهور آمریکا با نخست وزیر کانادا گفت و گو کرد. ترامپ در این تماس تلفنی با «جاستین ترودو»، نخست وزیر درباره بازداشت دو شهروند کانادایی در چین و مسایل تجاری با یکدیگر مذاکره کردند.

دفتر نخست وزیری کانادا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، دو طرف توافق کردند که به دنبال راه‌هایی برای آزادی دو شهروند کانادایی باشند.

انتهای پیام /

کد خبر: 992199

وب گردی

وب گردی