مشکلات پیش روی توسعه شتاب‌دهنده‌ها مرتفع می‌شود

در نشست مسوولین معاونت علمی و نماینده مجلس شورای اسلامی با نمایندگان شتاب‌دهنده‌ها و استارتاپ ها، بر رفع مشکلات پیش روی توسعه شتاب‌دهنده‌ها تاکید شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، برخی از نمایندگان شتاب دهنده ها و شرکت های دانش بنیان با سید عبدالمجید شجاع معاون پارلمانی معاونت علمی و سیده فاطمه حسینی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی دیدار کرده و مشکلات پیش روی توسعه کسب و کار خود را مطرح کردند.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهداف برگزاری این نشست، گفت: هدف از برگزاری نشست با نمایندگان شرکت های دانش بنیان و شتاب دهنده ها، آشنایی با مشکلات پیش روی آنها و رفع این معضلات است.
وی افزود: در مجلس شورای اسلامی تلاش های زیادی برای رفع این مشکلات و اصلاح قوانین موجود در حوزه تجارت است تا کسب و کارهای نوین بتوانند بدون دغدغه به کار خود ادامه دهند.

به گفته حسینی، یکی از مهم ترین قوانینی که به توسعه این نوع کسب و کارها کمک می کند، قانون مالکیت معنوی است است که این قانون در مجلس شورای اسلامی در حال اصلاح و نهایی شدن است.
وی ادامه داد: یکی دیگر از قوانین خوب در این حوزه، تخصیص 40 درصد اعتبارات شرکت ها و موسسات اعتباری دولتی به دانشگاه ها است که با اجرای کامل این قانون مبلغ قابل توجهی به این حوزه اختصاص می یابد.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جلسه ای برای فع مشکلات فین تک ها، گفت: برای توسعه فعالیت فین تک ها نیز با بانک مرکزی مذاکراتی داشته ایم تا نحوه عملکرد این نهاد در برخورد با فین تک ها اصلاح شود.

حسینی در خصوص اجرای فیلترینگ شبکه های مجازی در کشور، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی با اجرای فیلترینگ به دلیل ایجاد اختلال در کسب و کارهای نو مخالف است و تمام تلاش خود را برای جلوگیری از فیلترینگ این شبکه ها انجام می دهد.
وی در ادامه بیان کرد: باید به نوعی تلاش کنیم که کمترین میزان دخالت دولت در حوزه کسب و کارهای نو شکل بگیرد و بخش خصوصی بدون حضور و دخالت دولت توسعه یابد.


اصلاح قانون تجارت، قوانین حوزه بیمه و مالیات و ایفای نقش تنظیم گری دولت در حوزه فناوری و عدم دخالت دولت در توسعه کسب و کارهای نو به عنوان مهم ترین خواسته های نمایندگان شرکت های دانش بنیان و شتاب دهنده ها، عنوان شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 992204

وب گردی

وب گردی