طراحی بومی و تولید سیستم های الکترونیکی و مخابراتی در کشور

یک شرکت دانش بنیان داخلی پاییز سال 77 فعالیت های خود را با هدف طراحی و تولید سیستم های الکترونیکی و مخابراتی مورد نیاز سازمان ها و شرکت های داخل کشور ( خصوصی و دولتی )‌ آغاز کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، عمده فعالیت های این شرکت در زمینه «اتوماسیون صنعتی»، «بخش Quality Control»، «نرم افرار»، «سخت افرار» و «شبکه» است.

بخش اتوماسیون صنعتی این شرکت، با تکیه بر توان تخصصی خود در زمینه نرم افزار و سخت افزار حضور فعال در بخش های مختلف اتوماسیون خطوط تولید و کنترل فرآیند داشته است. این واحد برای برآورده کردن نیازمندی های صنایع از یک طرف و کاهش هزینه اجرا، از سوی دیگر با دو رویکرد مختلف در خدمت صنعت کشور بوده است.

به گفته محمود داودآبادی، مدیر عامل شرکت پندار پژوه، طراحی پایه ای و تفصیلی خاص شرکت، در پروژه هایی که استفاده از ماژولها و سیستم های استاندارد موجود که توسط شرکت های مختلف ارائه می شود اقتصادی نبوده و گاهی منطبق با نیاز نیست، مورد استفاده قرار می گیرد. در این بخش طراحی و ساخت سخت افزار و برنامه نویسی نرم افزار کاربردی متناسب با نیاز و الزامات خاص سیستم طراحی و اجراء می شود.

به گفته وی، یکی دیگر از خدمات ارائه شده توسط شرکت ما، طراحی و ساخت بصورت مختلط (Hybrid System Integration ) است. در این سیستم در رویکرد دوم بخشی از سخت افزار و یا نرم افزار بصورت ماژول های آماده از شرکت های معتبر تأمین و با Interface های سخت افزاری و نرم افزاری مناسب که به صورت خاص طراحی می شوند با یکدیگر جمع می شود. این روش کمک می کند که کاهش هزینه قابل توجهی به واسطه اجتناب از خرید نرم افزار های گران قیمت که همه قابلیت های آن قابل استفاده نیستند، صورت گیرد.

وی همچنین تصریح کرد: «طراحی،‌ مشاوره، تأمین و اجراء شبکه های صنعتی ( EPC Contract) به صورت Open Field Bus و با کلیه استانداردهای شبکه های صنعتی شامل ModBus/TCP، ModBus، Ethernet/IP، RTU-485، Profibus»، «برنامه نویسی انواع کنترلرهای PC-Based PID & ON-OFF Controllers برای انواع پروسه های کنترلی نظیر Level، Pressure، Temperature، Flow، Valves و … بصورت Single Loop، Multiple Loop Cascading، Hybrid»، «برنامه نویسی Pocket PC تحت Windows Mobile 2003، Windows CE و نرم افزارهای کاربردی به منظور Field Diagnostic، Field Calibration، Field Data Logging » و «اتصال نرم افزاری و سخت افزاری Serial Devices» از جمله خدمات ارائه شده توسط شرکت است.

این فعال دانش بنیانی ادامه داد: در بخش Quality Control، خدماتی چون نظارت بر خروجی کلیه واحدها از نقطه نظر مطابقت با استانداردهای سخت افزاری و نرم افزاری در بخش QC انجام می شود. استانداردهای نرم افزاری همگی منطبق با مدل RUP هستند و از سطح طراحی و تحلیل سیستم تا سطح Source Code (FPD, Class Structure, Term definitions, Version Control, GUI, Exception Handling ) را در بر می گیرند. در بخش سخت افزار بسته به نوع آن (مخابراتی کنترلی و یا شبکه) از سطح طراحی PCB تا System Integration با استانداردهای لازم مطابقت داده می شود.

وی همچنین تصریح کرد: در بخش نرم افزار نیز کار ما به این صورت است که چنانچه پروژه مورد نظر Web Based باشد و نیاز به ارتباط و دسترسی از طریق شبکه اینترنت داشته باشد، سایت مربوطه طراحی و پروتکل ها و استانداردهای ارتباطی و سطوح دسترسی با ایمنی مناسب طرح ریزی شده و اجراء می شود.

داودآبادی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: شرکت پندار پژوه ضمن فعالیت گسترده در بخش های فوق الذکر و توسعه نرم افزارهای کاربردی مختلف تحت انواع شبکه های Ethernet، Interanet، Internet برای شرکت های داخلی و خارجی در بسیاری از پروژه های اجراء شده در سازمان ها نقش نظارت و مشاوره و مستند سازی و دریافت Know-How SW-HW را داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 992213

وب گردی

وب گردی