افزایش آمارهای خودکشی در 17 سال گذشته در آمریکا

دانشمندان دریافتند که به دلیل مصرف مواد مخدر، میزان خودکشی و اوردوز در جامعه آمریکایی ها در 17 سال گذشته به میزان 100 درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محققان اعلام کردند که با بررسی شواهد موجود در مورد آمارهای خودکشی در 17 سال گذشته بین 100 هزار نفر، مشخص شد که مرگ و میر ناشی از خودکشی و اوردوز از 14.7 به 33.7 درصد افزایش یافته است.

این مسئله به دلیل افزایش استفاده از داروهای ضد افسردگی و پس از آن افزایش استفاده از هروئین تولید شده به صورت غیرقانونی است.

طبق آمارها میزان خودکشی مردان بیشتر از زنان بوده است. اوردوز در بین مردان سفید پوست 40ساله با 50مرگ از بین هر 100 هزار نفر بیشترین میزان بوده است، اما میزان مرگ و میر در میان مردان سیاه پوست در سنین بالاتر، نسبت به مردان سفید پوست افزایش یافته است.

در مورد زنان سفید،سیاه یا بومیان آمریکایی اوردوز شایع تر از خودکشی است.

این آمارها و نتایج، نگرانی را برای جامعه آمریکا بالا می برد و با نشان دادن سیاست های غلط نیاز به توجه بیشتر سیاست گذاران دارد.

مصرف بیش از حد، بیش‌مصرفی یا اُوِردوز ( Overdose) به استفاده از دارو یا مواد مخدر یا مواد دیگر، در مقادیر بزرگتر از توان متابولیک بدن گفته می‌شود. در بیش‌مصرفی ممکن است بدن به حالت سمی درآمده یا مرگ را منجر شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 992241

وب گردی

وب گردی