هنوز زیرخط فقر هستیم

جمعی از کانون‌های بازنشستگی کشور با وزیر رفاه دیدار کرده و به بیان مشکلات و دغدغه‌های خود در بحث حقوق، معیشت، بیمه پرداختند و بر حفظ منزلت‌شان در جامعه تاکید کردند.

به گزارش ایسکانیوز، جمعی از رؤسای کانون‌های بازنشستگی آموزش و پرورش در یک دیدار صمیمی با محمد شریعتمداری وزیر رفاه به بیان مشکلات و گلایه‌های خود پرداختند.

در ابتدای جلسه احمد صافی مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بازنشستگان به آمارهایی از تعداد بازنشستگان اشاره کرد و گفت: بازنشستگان سرمایه اجتماعی هستند و در حال حاضر 850 هزار بازنشسته در کشور در بحث آموزش وپرورش وجود دارند.

در ادامه کردونی رئیس کانون بازنشستگان استان خوزستان نیز گفت: بازنشستگان بازوی قدرتمندی برای صندوق بازنشستگی هستند این در حالی است که امکانات در کشور جزیره‌ای شده و بیمارستان خصوصی و دولتی یا تامین اجتماعی برای بیماران متفاوت است.

وی ادامه داد:‌ در بحث بسیاری از بیماری‌های مرتبط با سالمندی مانند آلزایمر به خانواده‌ها آموزش دهیم.

همچنین رستمی رئیس کانون بازنشستگان استان فارس تاکید کرد: کارتی به عنوان منزلت داریم اما مذلت است یا بهینه‌اش کنید یا آن را لغو باطلش کنید.

وی ادامه داد:‌حقوق‌های ما اکنون کمی بهتر و به موقع واریز می‌شود اما متاسفانه بخش عمده‌ای از حقوق ما حدود یک سوم کسورات است که تاکنون پرداخت نشده است. باید برای این هم فکری کنید و امکانات شاغلان را هم به بازنشستگان بدهید.

وی افزود: بیمه جانبازان و آزادگان از سوی بنیاد شهید قطع شده و قرار شده دستگاه‌ها آن را متقبل شوند اما بیمه جانبازان بازنشسته را کسی تقبل نکرده است.

شعبانی رئیس کانون بازنشستگان استان مازندران نیز گفت: به تدریج که پا به سن گذاشته‌ایم متوجه شدیم هر کسی زورش بیشتر است بهره‌اش بیشتر است و در جامعه حق ضعیف باید از قوی گرفته شود و انتظار داریم قانون نظام هماهنگ پرداخت حقوق را اجرا کند.

شفاهی رئیس کانون بازنشستگان استان قزوین نیز سخنران بعدی بود که به وضعیت نابسامان بازنشستگان اشاره کرد و گفت: بازنشستگان رنج می‌کشند و وقتی مشکلات‌شان را می‌شنویم فقط می‌توانیم شنوا باشیم و کاری از دست‌مان برنمی‌آید.

وی گفت: بهتر از منابع اقتصادی به نفع بازنشستگان کمک بگیریم. بودجه 15 هزار میلیاردی در سال آینده بخشی از مطالبات ما را پرداخت می‌کند. ما هنوز هم زیر خط فقر هستیم و هدفمندی یارانه‌ها غیرهدفمند است.

شفاهی گفت: بازنشستگان راستگوترین و شفاف‌ترین افراد هستند و باید کمک کنیم آبروشان حفظ شود.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 992259

وب گردی

وب گردی