خصوصی سازی با رانت خواری و سودجویی همراه است

یزدان تولیده مسئول بسیج دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی گفت: عدم تناسب فضای آموزشی، تعداد و سطح علمی اساتید برای تربیت دانشجویان در رشته های مختلف، امکان استفاده از بیمارستان های اجاره ای از مشکلات خصوصی ساز است.

یزدان تولیده مسئول بسیج دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، گفت: بعد از اعلام راهبردهای کلی مشارکت بخش خصوصی در آموزش عالی سلامت به عنوان بخشی از طرح تحول سلامت در حوزه آموزش که با هدف رساندن ایران به مرجعیت علمی منطقه و جهان صورت گرفته است، اکنون انتشار آیین نامه اجرایی این مشارکت ناعدالتی های آموزشی را بسیار پررنگ تر نموده است.

تولیده با اشاره به استفاده از تجربیات خصوصی سازی دانشگاه ها در کشورهای دیگر، تصریح کرد: اگر تجربیات کشورهای دیگر در مبحث خصوصی سازی و آسیب هایی که به جامعه و دانشگاه وارد شده است را در نظر بگیریم، متوجه می شویم که این طرح به صورت کامل، امتحان خود را پس نداده و دارای ایرادات و اشکالاتی است.

مسئول بسیج دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی با اشاره به فسادهای مالی رخ داده در مناطق آزاد، تصریح کرد: تجربه نشان داده که خصوصی سازی توام با راند خواری و سودجویی افراد صاحب نفوذ همراه است.

وی در ادامه وی افزود: پیاده سازی طرح جدید در جامعه و دانشگاه ها باید به حل مشکلات مردم و جامعه ختم شود نه اینکه جامعه را درگیر مشکلات دیگری کند.

تولیده تصریح کرد: عدم تناسب فضای آموزشی، تعداد و سطح علمی اساتید برای تربیت دانشجویان در رشته های مختلف، امکان استفاده از بیمارستان های اجاره ای، تحصیل دانشجویان در دانشگاه های دولتی در صورت انحلال دانشگاه خصوصی، نامشخص بودن وضعیت برخی رشته ها و بسیاری از موارد دیگر را تنها قسمتی از ابهامات این آیین‌نامه ابلاغی از سوی وزارت بهداشت است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی خصوصی سازی سیستم آموزشی را ترمزگیر پویایی و رشد علمی کشور دانست و تصریح کرد: در این حالت مراکز علمی تبدیل می شوند به مراکزی که برخی افراد خاص با تمکن مالی بالا با پرداخت هزینه مدرک را خریداری می کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بسیج دانشجویی هر زمان که تصمیمی از سوی مسئولین به نفع مردم و کشور نباشد، وظیفه خود می داند که با ورود به میدان، به مقابله بپردازد. در مبحث خصوصی سازی نیز بر خود واجب می داند که مقابل اجرایی شدن این طرح ایستادگی کند تا از زیان های اجتماعی احتمالی آن بکاهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 992271

وب گردی

وب گردی