تاکید دوباره ترامپ بر ساخت دیوار مرزی

رئیس جمهور آمریکا در یک سخنرانی تلویزیونی دوباره بر ساخت دیوار مرزی تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «دونال ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا در جریان یک سخنرانی تلویزیونی که به طور زنده در آمریکا پخش شد، ضمن دعوت از مردم کشورش به همراهی با این طرح گفت: «من امشب با شما صحبت می‌کنم چون با یک بحران انسانی و امنیتی فزاینده در مرزهای جنوبی روبرو هستیم».

منظور دونالد ترامپ از «بحران انسانی و امنیتی» هجوم مهاجران و پناهجویان به آمریکا از طریق از مرز زمینی با مکزیک است که او پیشتر آن را برای منافع ملی آمریکا «خطرناک» خوانده بود.

ساختن دیوار مرزی با مکزیک از جمله مهم‌ترین شعارهای تبلیغاتی دونالد ترامپ در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بود، اما این طرح به دلیل مخالفت رقبای دموکرات او هنوز راه به جایی نبرده است. دموکرات‌ها با اختصاص بودجه به این طرح مخالفت کردند و این مانع بودجه‌ای از ۱۸ روز پیش تاکنون باعث ایجاد بن‌بست سیاسی و تعطیلی یک چهارم نهادهای دولت فدرال آمریکا شده است.

ترامپ که پیش از این با کمی انعطاف طرح دیوار بتنی را به دیوار فولادی کم‌هزینه‌تر تغییر داده بود، در سخنرانی سه‌شنبه شب خود هیچ راهکار تازه‌ای برای برون‌رفت از بن‌بست موجود ارائه نداد اما باز هم بر فوریت طرح خود تأکید کرد و گفت که مهاجران غیرقانونی «خون آمریکایی‌ها را خواهند ریخت.» با این حال او بر خلاف پیش‌بینی‌ها، برای این فوریت وضعیت اضطراری در کشور اعلام نکرد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین تأکید کرد که دولتش برای ساخت یک «دیوار فولادی به جای دیوار بتنی» نیاز به «بودجه‌ای ۵.۷ میلیارد دلاری» دارد.

انتهای پیام /

کد خبر: 992328

وب گردی

وب گردی