رویکرد مثبت خریداران به محصولات نانویی ایرانی

یک شرکت دانش بنیان تولید کننده محصولات آزمایشگاهی معتقد است که با وجود شرایط سخت، متقاضیان خرید عکس العمل خوبی داشته اند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، با وجود شرایط اقتصادی کنونی در کشور انتظار می‌رود که استفاده از محصولات ساخت داخل نسبت به محصولات خارجی همچنان تداوم داشته باشد. این در حالی است که دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در زمینه فناوری نانو به دلیل برابری با نمونه‌های خارجی از اقبال بالایی نسبت به گذشته برخوردار بودند.

بر این اساس پیش‌بینی می‌شود که بازار محصولات نانویی بیشتر رونق گرفته و رویکرد مثبت خریداران رشد داشته باشد.

یکی از شرکت‌های نانویی انتظار دارد که ۳۰درصد از تقاضاهای نمایشگاهی منجر به قرارداد قطعی و فروش محصول شود. رضا صابر- مدیرعامل این شرکت در مورد بازار محصولات دانش بنیان در داخل گفت: با وجود اینکه قیمت تجهیزات آزمایشگاهی متأثر از قیمت دلار افزایش داشته، اما در این دوره از نمایشگاه شاهد متقاضیانی بودیم که خریداران قطعی بودند.

وی افزود: میانگین فروش سالانه‌ شرکت تاکنون پنج دستگاه در آزمایشگاه‌ها سراسر کشور بوده است و نمایشگاه در فروش محصولات تأثیر بسزایی دارد. از طرفی شرکت نانو سیستم بیشترین توان خود را صرف تجهیز آزمایشگاه‌های دانشگاهی و مراکز تحقیقاتی داخلی کرده‌است و این شرکت با اخذ استانداردهای بین‌المللی امیدوار است تا در آینده با صادرات محصولاتش حجم فروش سالانه شرکت را افزایش دهد.

صابر در مورد محصولات شرکت گفت: محصولات این شرکت شامل ابزارهایی برای تصویربرداری در دنیای نانومتری است. شش محصول دارای گواهی نانو مقیاس شامل هایپرترمیا، میکروسکوپ پروبی روبشی آموزشی (SPM-EDU) ، میکروسکوپ تونلی روبشی آموزشی (STM-EDU)، میکروسکوپ پروبی روبشی (SPM) ، میکروسکوپ نیروی اتمی (AFM) و میکروسکوپ تونلی روبشی (STM) است.

وی ادامه داد: این میکروسکوپ‌ها، ابزارهایی کوچک و قابل استفاده در هر آزمایشگاهی هستند، به‌گونه‌ای که تاکنون ۱۹ دستگاه از این میکروسکوپ‌ها در آزمایشگاه‌های دانش‌آموزی توانا نصب شده و در حال استفاده توسط دانش‌آموزان است.

این شرکت علاوه بر ۶ گواهی نانو مقیاس از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، مجوز فروش در اروپا یا CE را دریافت کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 992338

وب گردی

وب گردی