قاتل: به سرش شلیک کردم/خوشگذرانی قاتل با پول‌های سرقتی در ترکیه

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری عامل جنایت بلوار پروین در منطقه شرق تهران خبر داد که حدود یک ماه پیش به قصدسرقت اقدام به ارتکاب جنایت کره بود.

به گزارش ایسکانیوز،کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه‌ تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که از حدود یک ماه پیش و پس از انجام یک عمل جراحی بر روی مقتول و به پیشنهاد اعضای خانواده اش، امور مربوط به نظافت منزل توسط یک کارگر خدماتی انجام می‌شد؛ در تحقیقات از دختر مقتول مشخص شد که آخرین بار قرار بوده تا این شخص یک روز قبل از کشف جسد و به قصد انجام نظافت منزل به محل سکونت مقتوله مراجعه کندکه پس از آن دیگر اطلاعی از وی وجود نداشت.

کارآگاهان با شناسایی این کارگر خدماتی به نام امید. م. (۲۰ ساله) اطلاع پیدا کردند که او همزمان با وقوع جنایت از کشور خارج و به کشور ترکیه رفته است. در ادامه رسیدگی به این پرونده، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که امید. م. پس از گذشت نزدیک به ۱۵ روز مجددا به ایران مراجعت کرده است که بلافاصله اقدامات پلیسی جهت شناسایی مخفیگاه وی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

سرانجام با شناسایی مخفیگاه امید. م. در منطقه میدان رهبر در شرق تهران، کارآگاهان اداره دهم ظهر روز هجدهم دی ماه موفق به دستگیری وی شدند و در همان بازرسی اولیه از مخفیگاه متهم، یک قبضه اسلحه کمری مورد استفاده در جنایت نیز کشف شد.

امید. م. در همان تحقیقات اولیه صراحتا به ارتکاب جنایت با انگیره سرقت اعتراف کرد و به کارآگاهان گفت: چند ماه پیش بود که در فضای مجازی اقدام به انتشار آگهی جهت کار در منزل کرده بودم که مقتوله با من تماس گرفت؛ زمانی که برای اولین بار به منزل مقتوله رفتم متوجه شدم که او به تنهایی زندگی می‌کند و هر از گاهی دخترش به او سرکشی می‌کند. هر هفته یک بار به منزل مقتوله می‌رفتم و امور مربوط به نظافت خانه را انجام می‌دادم و در همین مدت متوجه شدم که وی مقدار قابل توجهی طلاجات دارد. با اطلاع دقیق از وضعیت زندگی مقتوله، تصمیم به سرقت گرفتم؛ به یکی از دوستانم در غرب کشور تماس گرفته و او برای من یک [ قبضه]سلاح کمری خریداری کرد؛ پس از رسیدن اسلحه به دستم، منتظر ماندم تا مقتوله همچون روال همیشگی با من تماس گرفته تا برای نظافت به خانه اش بروم تا اینکه تماس گرفت و همان روز حادثه من برای نطافت به خانه مقتوله رفتم. زمانی که وارد خانه شدم، اطمینان پیدا کردم که او تنهاست و کس دیگری در خانه نیست؛ زمانی که مقتوله به داخل اتاقش رفته بود، به سراغش رفتم و گلوله‌ای به سر وی شلیک کردم. با اطلاع از محل نگهداری پول و طلاجات، اقدام به سرقت تمامی پول و طلاجات کرده و از خانه خارج شدم؛ با فروش طلاجات، در مجموع نزدیک به ۷۰ میلیون تومان پول به دست آورده بودم؛ تصمیم گرفتم تا از ایران خارج شده و به ترکیه بروم و همین کار را هم کردم، اما پس از چندین روز خوشگذرانی و پایان پول مجبور شدم تا به تهران بازگردم که پس از گذشت چند روز دستگیر شدم.

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه ۲۷ تهران صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 992356

وب گردی

وب گردی