مواردی که باید در مورد فصل آنفولانزا بدانید

با شروع فصل سرما احتمال ابتلا به بیماری آنفولانزا افزایش می یابد. گزارش ها حاکی از این است که میزان مرگ و میرهای ناشی از این بیماری در آمریکا افزایش یافته است، بنابراین لزوم مراقبت بیش از پیش مهم به نظر می رسد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با توجه اعلام مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در سراسر ایالات متحده آمریکا شیوع آنفلوآنزا افزایش می یابد.

در حال حاضر بیش از 6400 مورد تایید شده در 24 ایالت که عمدتا از 29 دسامبر به وقوع پیوسته اند گزارش شده است.

فصل بیماری آنفلوآنزا ( 2017-2018) با بیش از 80،000 مرگ و میر و بیش از 170 مرگ و میر ناشی از آنفلوانزای پرندگان یکی از کشنده ترین ها در جهان بوده است. در طول فصل جاری 13 مورد مرگ و میر اطفال مرتبط با آنفلوآنزا دیده شده است.

«دیوید سنیمینو» از اساتید دانشکده پزشکی «راتگرز» که در مورد آنفولانزا و چگونگی محافظت در برابر آن تحقیق می کند اعلام کرد که در سال جاری آنفلوانزا H1N1 و H3N2 و ویروس های آنفولانزای B شایع خواهد بود که نوع H1N1 غالب است در حالیکه در سال گذشته نوع H3N2 شیوع بیشتری داشت.

وی در مورد استفاده از واکسن آنفولانزا اعلام کرد که اگر افراد هنوز به این بیماری دچار نشده اند بهتر است از واکسن استفاده کنند. حتی اگر فکر می کنید قبلا دچار آنفولانزا شده اید هم ممکن است برای بار دوم با شیوع دیگری به این بیماری دچار شوید پس ایمن سازی هنوز هم می تواند مفید واقع شود. حتی اگر دچار آنفولانزا نیز شوید واکسیناسیون می تواند علائم و مدت بیماری را کاهش دهد.

اکثر پزشکان خانوادگی، اطفال، کلینیک‌های مراقبت‌های اولیه و داروخانه ها واکسن آنفلوآنزا را ارائه می دهند. ایمن شدن بدن در مقابل آنفولانزا معمولا دو هفته طول می کشد. مردم باید بهداشت عمومی و استراحت در خانه در صورت بیماری را رعایت کنند.

در صورت بیماری دوری از افرادی که بیماری های مزمن و یا دیابت و سرطان دارند توصیه می شود.

عفونت های سینوس و گوش نمونه هایی از عوارض متوسط آنفلوآنزا هستند، اما عوارض جدی در مورد افراد مبتلا به بیماری مزمن ریه وقوع سینه پهلو است. علاوه بر این، عوارض جدی شامل التهاب قلب، مغز یا بافت های عضلانی و نارسایی چندگانه مانند نارسایی تنفسی و کلیه است. آنفولانزا می تواند منجر به نارسایی تنفسی و مرگ شود.
علائم معمول این بیماری عبارتند از تب، لرز، سرفه، گلو درد، آبریزش بینی یا گرفتگی بینی، درد عضلات یا بدن، سردرد، خستگی، استفراغ و اسهال. دو مورد آخر معمولا در کودکان بیشتر از بزرگسالان رایج هستند.

برای درمان آنفولانزا دارو تجویز می شود که در 48 ساعت ابتدایی که علائم بروز می‌کند احتمال درمان بسیار بیشتر است بنابراین مهم است تا افراد در ابتدای احساس مبتلا شدن به این بیماری به پزشک مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 992378

وب گردی

وب گردی