بسیاری از نخبگان را از دست داده ایم!

مدیر‌عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: در واقع با توجه به وضعیت کم آبی و مصرف زیاد انرژی در کشور؛ حتی اگر ما مجانی این قطعات را در اختیار مردم قرار دهیم به نفع دولت و کشور خودمان است.

علیرضا پور گمرکی مدیر عامل یکی از شرکت های دانش بنیان فعال در زمینه تولید لوازم خانگی و سیستم های سرمایشی و گرمایشی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه علم وفناروی ایسکانیوز، درباره تاثیر تحریم ها بر فعالیت شرکت‌های دانش بنیان گفت: هرچند که شرکت ما اکثر قطعات خود را در داخل تولید می‌کند؛ اما قطعات الکترونیک را همانگونه که مستحضر هستید به علت عدم تولید آن در کشور باید وارد کنیم که در واقع تاثیر تحریم‌ها اینجا خودش را نشان می دهد؛ زیرا به واسطه تحریم های جدید شرکت‌های اروپایی و آمریکایی این قطعات را در اختیار ما قرار نمی‌دهند و ما مجبور هستیم از طریق شرکت های چینی اقدام به خرید کنیم که در حال حاضر نیز شرکت های حمل و نقل چینی نیز با ما همکاری نمی کنند و ناخواسته ما مجبور شده ایم دست به دامن واسطه های چمدانی با قیمت چند برابر شویم.

وی ادامه داد: در داخل نیز تحریم باعث شد ما برای تامین مواد اولیه خود از جمله آلومینیوم که معادن آن در کشور خودمان است نیز با افزایش قیمت مواجه باشیم که در نتیجه این افزایش قیمت ها قیمت تمام شده محصولات ما نیز افزایش پیدا کرد. به دلیل اینکه قدرت خرید مردم پایین است ما مشتریهای خودمان را از دست داده‌ایم.

کشور ما علی‌رغم این همه قدرت و توانمندی بسیاری از نخبگان، خود را به خاطر بلاتکلیفی موجود از دست داده است و با این وضیعت هم شرکت ما نیز با تمام زحماتی که این سال ها کشیده است به زودی باید تعطیل شود.

وی افزود: این وضیعت در حالی است که شرکت ما یک شرکت دانش‌بنیان است و مثلا از آن حمایت می شود! حمایت هایی از این شکل که بنده برای یک وام 250 میلیون تومانی آن هم با بهره 14 درصد یکسال دوندگی کردم و بعد از مدت ها پیگیری توانستم این وام را بگیرم و در واقع باید بگویم حمایت به این شکل فقط اسمش حمایت است.

پور گمرکی گفت: کولرهای آبی هوشمند مصرف انرژی را نصف کرد و در این وضعیت کم آبی و مصرف انرژی در کشور حتی اگر ما مجانی این موتور‌ها را در اختیار مردم قرار دهیم به نفع دولت و کشور خودمان است؛ مسئولین نیز این موضوع را به خوبی می دانند ولی برای پیشبرد چنین پروژه ای ساز و کار مشخصی ندارند.

در آخر وی ابراز نگرانی کرد و گفت: متاسفانه در زمینه صادرات نیز تحریم ها تاثیرات خود را گذاشته است و کشور عراق با ترس و دلهره با ما قرارداد می بندد و خواستار ارسال فوری کولر‌هاست و می گوید آمریکا ضرب‌الاجل گذاشته است که از ایران دیگر خرید نکنیم که این هم برای ما بسیار جای تعجب و تاسف دارد ما که نگاهمان به آسمان است تا مگر خدا برای ما منجی بفرستد؛ زیرا در داخل کشور کسی برای حل این مشکلات کاری نمی کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 992391

وب گردی

وب گردی