میزان تعهدات فارغ‌التحصیلان دوره‌های فوق تخصص کاهش یافت

قائم‌مقام دبیر شورای آموزش پزشکی و  تخصصی  وزارت بهداشت، در راستای ایجاد انگیزه برای متخصصین جهت ورود به رشته‌های فوق‌تخصصی و ایجاد توازن و تعادل متناسب بین‌رشته‌ای، طرح تقلیل دوره‌ی تعهدات فارغ‌التحصیلان دوره‌های فوق‌تخصصی توسط دبیرخانه‌ی  شورای آموزش پزشکی و تخصصی  تهیه و پس از طرح در شورا به کمیسیون عالی تعهدات ارجاع شد و در نهایت به تصویب کمیسیون عالی تعهدات وزارت بهداشت رسید.

به گزارش ایسکانیوز،‌ دکتر اسماعیل ایدنی قائم‌مقام دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی در این باره گفت: بر اساس این مصوبه، میزان تعهدات کلیه‌ فارغ‌التحصیلان دوره‌های فوق تخصصی(به استثناء پذیرفته‌شدگان با سهمیه‌ی مناطق محروم و اعضای هیات علمی) به مقدار طول مدت تحصیل(یک برابر) کاهش یافت. این قانون همچنین پذیرفته‌شدگان دوره‌های بعد، شاغلان به تحصیل و افرادی که در حال انجام تعهدات هستند را شامل می‌شود.

دکتر ایدنی تصریح کرد: در خصوص افرادی که در حال سپری کردن دوره‌ی ‌تعهدات هستند، پایان مدت آن با هماهنگی دانشگاه محل تعهد است تا اختلالی در کار دانشگاه‌ها ایجاد نشود و امکان جایگزینی افراد در سال تحصیلی آینده فراهم شود.

قائم‌مقام دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی با تاکید مجدد بر قانون عدالت آموزشی، از عدم شمول این مصوبه برای افرادی که از طریق سهمیه‌ی مناطق محروم پذیرفته‌ شده‌اند سخن گفت و یادآور شد افرادی که از این سهمیه استفاده کرده‌اند، همچنان به 3 برابر مدت تحصیل، متعهد به خدمت هستند.

دکتر ایدنی با بیان اینکه از دیگر استثنائات این مصوبه، میزان تعهدات افرادی است که با استفاده از سهمیه‌ی اعضای هیات‌علمی در آزمون دوره‌های فوق‌تخصصی پذیرفته شده‌اند گفت: اعضای هیات علمی که در آزمون فوق‌تخصصی از سهمیه‌ مذکور استفاده کرده‌اند و پذیرفته شده‌اند شامل این مصوبه نمی‌شوند و مدت تعهداتشان تابع احکام مربوطه و توافق اولیه‌ای است که با دانشگاه محل تحصیل داشته‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 992392

وب گردی

وب گردی