حمایت آمریکا از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران

وزیر امور خارجه آمریکا طی پیامی در توئیتر حمایت خود از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران را اعلام کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا طی پیامی در صفحه شخصی توئیتر خود، از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران حمایت کرد.

پامپئو با مطرح کردن ادعاها و اتهامات بی‌پایه و اساس علیه ایران، نوشت: «اتحادیه اروپا برای نخستین بار از زمان توافق هسته‌ای تحریم‌هایی را علیه ایران اعلام و هلند نیز افشا کرد که ایران قتل دو شهروند هلندی در سال‌های 2015 و 2017 را هدایت می‌کرده است. این موضوع در پی خنثی سازی دو حمله تروریستی ایران در فرانسه و دانمارک در سال 2018 صورت می‌گیرد.»

اتحادیه اروپا که مدعی تلاش برای حفظ برجام است از روز سه‌شنبه 18 دی 97 اولین دور تحریم‌ها علیه ایران را بعد از اجرایی شدن این توافق در سال ۲۰۱۴ اعمال کرد. این تحریم‌ها بر پایه ادعاهایی اعمال شد که دانمارک علیه ایران مطرح کرده است.

پلیس دانمارک آبان‌ماه سال جاری بدون ارائه هیچ مستنداتی عوامل منتسب به ایران را به حمله به یک فرد در خاک این کشور متهم کرد. ایران قویاً این ادعا را تکذیب کرده است.

پامپئو در ادامه توئیت خود مدعی شد که ایران و حزب‌الله از سال 1979 به عملیات تروریستی در اروپا می پرداخته و کشورهای این قاره نیز با گامی که روز سه‌شنبه برداشت پیام آشکاری را به ایران ارسال کرد که تروریسم را تحمل نخواهد کرد.

پامپئو در ادامه اعلام کرد که آمریکا قویا از تحریم‌های جدید حمایت کرده و در مقابله با این تهدید مشترک در کنار متحدان اروپایی می‌ایستد.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در واکنش به اقدام روز سه‌شنبه اتحادیه اروپا در تحریم ایران در توئیتر خود نوشت: «اروپایی‌ها از جمله دانمارک، هلند و فرانسه به منافقین- گروهی که ۱۲۰۰۰ ایرانی را به قتل رساند و به صدام برای جنایت علیه کردهای عراق کمک کرد- و تروریست‌های دیگری پناه می‌دهند که قتل ایرانی‌های بی‌گناه را از اروپا صحنه گردانی می‌کنند. اتهام‌پراکنی علیه ایران، اروپا را از مسئولیت پناه دادن به تروریست‌ها مبرا نمی‌کند.»

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 992404

وب گردی

وب گردی