افزایش دما باعث افزایش مصرف برق چین می شود

محققان اعلام کردند که با افزایش دما و تغییرات آب و هوایی میزان مصرف برق چین افزایش خواهد یافت بنابراین لزوم توجه به این مسئله برای چینی ها مهم به نظر می رسد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با پایان قرن بیست و یکم، هر درجه سلسیوس افزایش دما باعث افزایش 9 درصدی برق محلی مسکونی چین خواهد شد.

نتایج نشان می دهد که در چنین شرایطی اوج مصرف انرژی برای هر افزایش درجه 36 درصد افزایش خواهد یافت.

دانشمندان برآورد می کنند که دمای سطح تا سال 2099، 2 تا 5 درجه گرمتر از امروز خواهد شد. اگر الگوهای مصرف باقی مانده امروز باقی بماند، تقاضای برق خانگی مسکونی در چین در ساعات اوج تا 72 درصد افزایش می یابد.

این یافته ها پیامدهای مهمی در برنامه ریزی شبکه های انرژی دارد، اما حتی بدون تغییر آب و هوا، متوسط مصرف برق خانوار در چین تا سال 2040 به دلیل افزایش تقاضا، دو برابر شده است.

«لیبو وو» استاد و مدیر مرکز مطالعات انرژی در دانشگاه فودان در چین اظهار داشت که یافته های ما، شواهد محکمی برای حمایت از سیاست کم کربن چین است که نشان می دهد که افزایش تقاضا در بخش مسکونی چگونه افزایش خواهد یافت.»

دانشمندان داده‌های بیش از 800،000 مشتری مسکونی در منطقه پودونگ شانگهای در سال‌های 2014 تا 2016 را مورد تجزیه و تحلیل کردند. این داده ها را با توجه به رفتار مصرف کننده و با استفاده از شبیه سازی مدل های مختلف آب و هوایی رابطه بین تغییرات دما و مصرف را مدل کردند.

اگر چه استفاده مسکونی فقط یک چهارم کل مصرف برق در شانگهای است اما محققان بر خانه ها تمرکز کرده اند، زیرا آنها به نوسانات دما بسیار واکنش نشان می‌دهند. در طول روزها با گرمای شدید (حدود اول آگوست) و روزهای بسیار سرد (حدود اول فوریه)، مصرف خانگی نسبت به مصرف تجاری یا صنعتی به طور چشمگیری افزایش می یابد و این باعث افزایش مصرف می شود.

محققان اعلام کردند مصرف برق شهری در دمای 25 درجه سانتیگراد به میزان 14.5 درصد به ازای هر افزایش 1 درجه ای دما افزایش خواهد یافت.

درجه دمای نرمال بین 13 تا 25 درجه سانتیگراد است و این تغییر درجه حرارت ساکنین را مجبور به تنظیم ترموستات خود نمی کند. زمانی که دما به زیر 13 درجه می رسد، مصرف برق با هر 1 درجه افت دما، افزایش می یابد.(اما نسبتا متوسط )

این تحقیق مشخص کرد که چینی های پر درآمد، برق بیشتری را در زمستان مصرف می کنند. اگر چه، پاسخ در روزهای گرم تابستان برای همه گروه ها در شانگهای مشابه بود و همه از تهویه هوا استفاده می کنند.
یاتینگ لی، نامزد دکترا سیاست زیست محیطی می گوید: اگر در نظر بگیریم که بیشتر استان ها با افزایش دما مانند شانگهای شوند، نتایج ما ممکن است به طور گسترده قابل پیاده سازی شوند.

نویسندگان معتقدند که نتایج می تواند به دیگر مناطق شهری در دلتا رودخانه یانگ تسه، با آب و هوای مشابه و شرایط اقتصادی همانند، تعمیم داده شود. این منطقه شهری شامل استان هایJiangsu, Zhejiang و Anhuiمی شود. (تقریبا یک پنجم جمعیت شهری چین و یک چهارم تولید اقتصادی چین).

برنامه های مختلف تحقیق و توسعه اعلام کردند که از این تحقیق حمایت خواهند کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 992408

وب گردی

وب گردی