بودجه پارکهای علم و فناوری 72 درصد افزایش یافت

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در بودجه سال 98 برای پارکهای علم و فناوری 72 درصد افزایش بودجه داریم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، عبدالرضا باقری روز چهارشنبه در دانشگاه ولیعصر رفسنجان در جمع خبرنگاران افزود: تنها دستگاهی که امسال افزایش بودجه داشته پارکهای علم و فناوری است زیرا این پارکها در ایجاد اشتغال مفید هستند.

وی تصریح کرد: بودجه ای که برای پارکهای علم و فناوری تخصیص می یابد به نسبت اقدامات انجام شده اندک اما اثرگذاری این بودجه زیاد است.
باقری افزود: طی چند سال گذشته به ازای هر 50 میلیون تومانی که به پارکهای علم و فناوری اختصاص یافت یک شغل ایجاد شد و این سبب بحث و تبادل نظر برای افزایش بودجه با سازمان برنامه و بودجه شد.

وی خاطرنشان کرد: سال آینده 72 درصد افزایش بودجه برای این پارکها داریم؛ و این به دلیل اثرگذاری پارکها در ایجاد اشتغال برای جوانان جویای کار است و سال آینده سال خوبی برای پارکها رقم خواهد خورد.

وی در بخش دیگری از سخنانش مهمترین اقدامات در توسعه بنای دانشگاه ها را حضور خیرین در رفسنجان و اثرگذاری افرادی مانند آیت الله هاشمی رفسنجانی و بقیه بزرگان در این سرزمین دانست و افزود: امروز دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان یکی از دانشگاههای عظیم در منطقه است که در سطح ملی به تربیت نیروی انسانی کمک می کند.

باقری بیان کرد: دانشگاه ها باید بتوانند در دوره جدید آموزش عالی در راستای تعالی و رشد از تجربیات دانشگاه های دیگر استفاده کنند.

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: یکی از بندهای مصوبه ستاد آمایش آموزش عالی ایجاد مدیریت منطقه ای دانشگاه ها است.
وی ادامه داد: در این مدیریت علاوه بر اینکه از امکانات مشترک دانشگاه ها می توان استفاده کرد هم افزایی و همفکری در توسعه فناوری نیز می تواند نقش مهمی در دانشگاه ها داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 992438

وب گردی

وب گردی