دانشجویان پزشکی این دانشگاه شهریه پرداخت نمی‌کنند

براساس یک بیانیه که به تازگی از سوی دانشکده پزشکی نیویورک منتشر شده، دانشجویان این دانشگاه هیچ شهریه‌ای برای دوره تحصیلی خود پرداخت نمی‌کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، به نقل از «topuniversities»، براساس یک بیانیه که به تازگی از سوی دانشکده پزشکی نیویورک منتشر شده، دانشجویان این دانشگاه فارغ از جنسیت و توان مالی رایگان تحصیل می‌کنند و هیچ شهریه‌ای پرداخت نمی‌کنند.

دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک یکی از دانشکده‌های دانشگاه نیویورک است که در سال 1841 پایه‌گذاری شده و یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشکده‌های پزشکی ایالات متحده است.

تحصیل در رشته پزشکی این دانشکده یکی از بهترین گزینه‌ها در ایالات متحده است.

در سال 2010، تعداد 7241 درخواست برای پذیرش این دانشگاه ثبت‌ شدکه از این میان 956 نفر مورد مصاحبه قرار گرفتند و نهایتاً 162 نفر به عنوان دانشجوی پزشکی انتخاب شدند.

تیم مدیرتی دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک اعلام کرده‌اند: این قانون جدید شامل حال دانشجویان بین‌المللی نیز می‌شود و بدون در نظر گرفتن شایستگی و نیاز مالی پذیرفته شدگان نهایی از پرداخت شهریه معاف هستند.

آمارها حاکی از آن است که در حال حاضر 443 دانشجو در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند و هزینه دوره آموزشی آنها در هر سال برای هر نفر حدود 55 هزار دلار است.

رابرت گروسمن، معاون دانشکده پزشکی و مدیر عامل مرکز پزشکی نیویورک لانگون می‌گوید: «این تصمیم، یک ضرورت اخلاقی را باید مورد توجه قرار دهد، جوانانی که خواهان پزشک شدن هستند را مدیریت کند تا بودجه‌ای که صرف آنها می‌شود بیهوده نباشد».

پزشکی به عنوان یکی از گران‌ترین دوره های تحصیلی شناخته شده است.

در زیر تصویری از جلسه معافیت دانشجویان از پرداخت شهریه را مشاهده می‌کنید:

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 992441

وب گردی

وب گردی