جلسه بدون نتیجه ترامپ و نمایندگان حزب دمکرات

جلسه رئیس جمهور آمریکا و نمایندگان حزب دمکرات برای پایان دادن به بحران ساخت دیوار در مرز مکزیک بدون نتیجه و با خروج «دونالد ترامپ» پایان یافت.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در حالی عازم مرز جنوبی کشورش با مکزیک شد که نشست بامداد پنجشنبه خود با نمایندگان حزب دموکرات‌ را نیمه‌کاره رها کرد.

ترامپ برای گفت و گو درباره بحران سیاسی بر سر بودجه احداث دیوار مرزی با رهبران حزب دمکرات ملاقات داشت اما در میانه گفت و گو با عصبانیت جلسه را ترک کرد.

رئیس جمهور آمریکا بلافاصله پس از این جلسه در توییتر خود نوشت: «همین الان جلسه با چاک [شومر] و نانسی [پلوسی] را ترک کردم. وقت تلف‌ کنی محض بود.پرسیدم اگر سریعا گشایشی در کارها ایجاد کنم ظرف 30 روز چه اتفاقی می افتد، آیا امنیت مرزی را که شامل دیوار یا حصار فولادی است، تصویب می کنید؟ نانسی گفت: نه. هیچ چیز دیگری کارساز نیست وی با توصیف این موقعیت افزود: «بهشان گفتم بای بای!»

ترامپ همچنین سه‌شنبه شب گذشته در یک سخنرانی که به طور زنده از شبکه‌های تلویزیونی آمریکا پخش شد ضمن تلاش برای متحد ساختن هموطنانش در اجرای پروژه دیوار مرزی، گفت که مهاجران غیرقانونی «خون آمریکایی‌ها را خواهند ریخت». رئیس جمهوری آمریکا همچنین تأکید کرد که دولتش برای ساخت این دیوار نیاز به «بودجه‌ای ۵.۷ میلیارد دلاری» دارد.

دونالد ترامپ اکنون قصد دارد در چهارچوب سفری از پیش برنامه‌ریزی شده به مرز جنوبی آمریکا با مکزیک در ایالت تگزاس برود تا بار دیگر از طرح احداث دیوار دفاع کند. او پیش از این با اندکی انعطاف در برابر مخالفان، پذیرفته بود که به جای دیوار بتنی، یک دیوار فولادی در مرز نصب کند تا به این ترتیب آمریکا را از هجوم مهاجران حفظ و به تعبیر خودش از «امنیت و منافع ملی» کشورش دفاع کند.

روایت نانسی پلوسی و چاک شومر از دیدار با ترامپ

نانسی پلوسیرئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا گفت: این جلسه نیم ساعت به طول انجامید و ترامپ نسبت به تاثیری که تعطیلی دولت روی کارمندان دارد، هیچ حساسیتی ندارد.
وی افزود: بسیاری از کارمندان دولت فدرال حقوق دریافت نمی کنند که این به معنای تراژدی در زندگی آنهاست زیرا این مساله وام مسکن، اجاره خانه، اقساط خرید خودرو و هزینه تحصیل کودکان آنها را تحت تاثیر قرار می دهد.
پلوسی همچنین رئیس جمهوری آمریکا را بداخلاق و ترش رو توصیف کرد و گفت: ترامپ تصور می کند که کارمندان «می توانند از پدرشان پول بیشتری بگیرند».
چاک شومر رئیس اقلیت دموکرات سنا هم روایت خود از جلسه بی نتیجه با ترامپ را این گونه برای خبرنگاران تشریح کرد: متاسفانه ترامپ بلند شد و از جلسه بیرون رفت. او از پلوسی پرسید، آیا با دیوار من موافقت می کنید؟ پلوسی هم گفت: نه. به همین دلیل ترامپ از سر جایش بلند شد و گفت: پس ما چیزی برای بحث کردن نداریم. بعد، از جلسه خارج شد.
رئیس اقلیت دموکرات در سنا اظهار داشت که ترامپ خواستار «امنیت مرزی» نشد بلکه او خواهان ایجاد «دیوار» بود. ترامپ و جمهوریخواهان همواره خواهان ایجاد دیوار در مرز مکزیک بوده اند اما طی روزهای اخیر گفته اند که می تواند به جای دیوار، «حصار فولادی» ایجاد کرد.

مایک پنس و پاسخ به دمکرات ها

«مایک پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکا بلافاصله مقابل دوربین رسانه ها قرار گرفت و از ترامپ حمایت کرد. او از دموکرات ها به این دلیل که وارد «مذاکرات توام با حسن نیت» نمی شوند، انتقاد کرد.
پنس اظهار داشت: می دانم که میلیون ها آمریکایی، صدها هزار کارمند دولت فدرال مثل ما ناامید شده اند از اینکه دمکراات ها علاقه ای به مذاکرات توام با حسن نیت ندارند.
او ادامه داد: اما همه مردم آمریکا می دانند که در مرزهای جنوبی با بحران جدی امنیتی و انسانی روبرو هستیم. رئیس جمهوری و تمام دولت با سران جمهوریخواه همکاری می کنند تا اصلاحاتی ایجاد کنند که امنیت و ایمنی مردم را تامین می کند.
وی در مورد محتوای جلسه دمکرات ها و ترامپ گفت که رئیس جمهوری از پلوسی پرسید آیا مایل است در ازای بازگشایی دولت بودجه ساخت دیوار مرزی را تامین کند؟ پنس افزود: وقتی پلوسی گفت: نه. رئیس جمهوری همه گفت، خدانگهدار.
پنس تلاش کرد تا نشان دهد که هرچند جلسه موفقی میان ترامپ و دموکرات ها برگزار نشد اما رئیس جمهوری با میهمانان خود بدررفتاری نکرد. وی ادامه داد: رئیس جمهور وارد اتاق شد و به میهمانان آبنبات تعارف کرد. اما به یاد نمی آورم که صدایش را بلند کرده باشد.

ساخت دیوار مرزی با مکزیک از جمله مهم‌ترین شعارهای تبلیغاتی دونالد ترامپ در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری بود، اما این طرح به دلیل مخالفت دمکرات‌ها هنوز راه به جایی نبرده است. دمکرات‌ها با اختصاص بودجه به این طرح مخالفت کرده‌اند و این مانع بودجه‌ای از ۱۹ روز پیش تا کنون باعث ایجاد بن‌بست سیاسی، تعطیلی یک چهارم نهادهای دولت فدرال و حقوق نگرفتن صدها هزار تن از کارکنان دولت شده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 992450

وب گردی

وب گردی