17 هسته پژوهشی در دانشگاه تربیت مدرس فعالیت می کنند

17 هسته پژوهشی در این دانشگاه فعالیت می کنند که انتظار می رود تا چهار سال آینده این رقم به 200 هسته افزایش یابد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز ، دانشگاه تربیت مدرس برای افزایش ظرفیت علمی و تحقیقاتی خود در راستای حل مسائل و مشکلات جامعه ساختارهای جدیدی را تحت عنوان هسته های پژوهش و فناوری طراحی کرده است.

جهت بخشی به فعالیت های پژوهشی دانشگاه پیرامون اولویت های علمی و صنعتی کشور، تثبیت دانشگاه به عنوان یک دانشگاه پژوهش محور همراه با افزایش برون داد فعالیت های پژوهشی، حمایت از تولید دانش بنیان و نیز افزایش ارتباطات بین المللی در راستای نیل به دانشگاه نسل سوم از جمله اهداف این هسته ها به شمار می رود.

همچنین تسهیل ورود به عرصه تبادلات علمی بین المللی از طریق جذب استادان خارجی، پژوهشگران و دانشجویان دکتری خارجی، ایجاد هسته های پژوهشی متشکل از استادان برجسته، برنامه های پژوهشی واحد و نیز فعالیت های بین رشته ای از دیگر اهداف هسته های پژوهش و فناوری است.

این برنامه از جمله برنامه های دراز مدت دانشگاه تربیت مدرس به شمار می رود که از سال 96 آغاز شده است و سه محور نیازهای ملی، امکانات و ظرفیت های دانشگاهی و همچنین علایق دانشجویان و اعضای هیات علمی در آن لحاظ شده است و تاکنون 17 هسته پژوهشی نظیر علوم شناختی، بهینه سازی و ذخیره سازی انرژی، سمیت زدایی و... در این دانشگاه شناسایی شده است که انتظار می رود تا چهار سال آینده به 200 هسته افزایش یابد.

هدف اساسی این طرح نوآوری و کارآفرینی است و دانشگاه باید بتواند در راستای این طرح برای شکوفایی اقتصاد و همچنین ارتقای تراز دانشگاه در سطح ملی و بین المللی گام بردارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 992468

وب گردی

وب گردی