عملیات فریب علیه حوزه های علمیه و نهادهای فرهنگی-مذهبی

برخی جریانات داخل کشور به دنبال این هستند که با انحراف افکار عمومی از مطالبات اصلی، عملیات روانی را علیه نهادهای مذهبی و انقلابی از جمله حوزه علمیه قم ترتیب دهند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، لایحه بودجه سال 1398 حدود 2 هفته پیش از سوی دولت تقدیم مجلس شورای اسلامی شد. بر اساس اظهارات دولتمردان، رسیدگی به معیشت مردم و همچنین اشتغال زایی، جزو مهم ترین اولویت های بودجه سال آینده کشور قرار گرفته است.

طبق روال هر سال، بودجه تعیین شده از سوی دولت با پیشنهادات و انتقادات فراوانی روبرو می شود و هر شخص و ارگانی نسبت به این بودجه اظهار نظری مثبت یا منفی می کند؛ به بیان دیگر کشمکش ها بر سر میزان بودجه، به امری عادی میان گروه ها و جناح های سیاسی در داخل کشور تبدیل شده است.

با توجه خروج آمریکا از توافق هسته ای و همچنین افزایش نرخ ارز و تورم بی سابقه، انتظار می رود که دولت در بودجه سال آینده کشور، تمامی این موضوعات را مد نظر قرار داده باشد؛ اما با توجه به وضعیت فعلی کشور، بودجه های مهمی از جمله بودجه دفاعی و همچنین بودجه متعلق به امور پژوهشی و فناوری با کاهش قابل توجهی مواجه شده که انتقادات فراوانی را به همراه داشته است.

تا بدین لحظه اما، هیچ کدام از دولتمردان پاسخگو نبوده اند که دلیل کاهش بودجه این بخش ها که جزئی از موتور محرک کشور برای توسعه محسوب می شوند، چه بوده است. عدم پاسخگویی دولت نسبت به این موضوع به جایی رسید که برخی از روسای دانشگاه ها از کمبود بودجه پژوهشی گلایه های فراوانی را داشته اند.

عدم پاسخگویی دولت!

در خصوص کمبود بودجه پژوهشی کشور و همچنین بودجه نظامی، تا کنون انتقادات فراوانی به دولت شده است.

احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز ضمن انتقاد از کاهش بودجه پژوهشی، از کاهش بودجه فرهنگی و مذهبی نیز انتقاد کرد و اظهار داشت: متاسفانه در پی کاهش بودجه دانش و پژوهش، بودجه های فرهنگی و بخش دین و مذهب نیز کاهش پیدا کرده است که البته دولت باید در این خصوص پاسخگو باشد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین کاهش بودجه علمی و پژوهشی کشور، بر بخش های نوآوری و مراکز تحقیقاتی کشور اثر خواهد گذاشت و امکان دارد که فعالیت آن ها را با اختلال مواجه کند.

امیرآبادی اذعان داشت: در واقع می توان گفت، درآمد‌های دولت کفاف هزینه‌های جاری کشور را نمی دهد و به همین دلیل میزان بودجه در حوزه های فرهنگی و پژوهشی کاهش داشته است. متاسفانه اولویت دولت برای کاهش بودجه، حوزه‌های پژوهشی و فناوری است.

اما دولت نه تنها پاسخگوی این گونه مسائل نیست، بلکه سعی دارد با ایجاد عملیات روانی و انحراف افکار عمومی، مطالبات مردم را به سمت و سوی دیگری بکشاند؛ البته که این موضوع در 5 سال گذشته بی سابقه نبوده و دولت در برهه های حساس به خوبی توانسته است افکار عمومی را مدیریت و از توجه به مسائل اصلی منحرف کند.

حسام الدین آشنا، سردار انحراف افکار عمومی!

حسام الدین آشنا مشاور نام آشنای حسن روحانی، همواره سعی کرده است که در زمان هایی خاص، با دادن آدرس های غلط به مردم، افکار عمومی را به سمت مظلوم نمایی دولت منحرف و مدیریت کند.

وی اخیرا طی سخنانی در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه تهران درباره عدم شفافیت بودجه گفت: «من اگر به جای دانشجویان امروز بودم به دنبال برگزاری دوره‌های مختلف بودجه‌خوانی و کسب اطلاعات بیشتر درباره بودجه می‌رفتم. امروز دانشجویان اسم یک نهاد به نام جامعه المصطفی را می‌دانند؛ اما سایر نهادها را نمی‌شناسند. پشت هر ردیف بودجه یک قبیله و یک پدر و مادر قرار دارد! شما فقط جامعه المصطفی را می شناسید، هزار نهاد دیگر وجود دارند که اصلا اسمشان را هم نشنیده‌اید. وقتی می خواهیم بودجه شان را قطع کنیم، کل بودجه کشور را گروگان می‌گیرند، تا تکلیف آن یک ردیف مشخص شود».

این سخنان واکنش های بسیاری را در شبکه های اجتماعی و همچنین برخی نمایندگان مجلس به همراه داشت؛ مشاور رئیس جمهور سعی می کند نهادی های غیر دولتی همانند حوزه علمیه را جزو نهاد های معرفی کند که بودجه زیادی به آن ها تعلق گرفته است.

این موضوع درحالی است که نزدیک به 60 درصد اقتصاد کشور زیر نظر نهادها و بخش های وابسته به دولت است به طوری که 75 درصد بودجه دولت وابسته به سه شرکت وابسته به وزارت نفت است؛ اما دولت هیچ توضیحی درباره این گونه مسائل نمی دهد.

حمله اصلاح طلبانه به حوزه علمیه قم

«محسن صفایی فراهانی» از محکومین فتنه 88 و فعال سیاسی اصلاح طلب، 9 دی ماه در نشست فصل پاییز منطقه تهران بزرگ حزب اصلاح طلب «اتحاد ملت» با انتقاد از عدم شفافیت بودجه اذعان داشت: «چرا بودجه اورژانس کشور در سال آینده ۱۵۰ میلیارد تومانی باید باشد؛ اما بودجه شورای عالی حوزه ۴۴۰ میلیارد تومان؟ آقای رئیس جمهور شفافیت یعنی بررسی کنیم کدام نیاز واجب تر است. چرا باید بودجه سازمان دارو و غذا ۳۳ میلیارد تومان و بودجه نوسازی مدارس با این همه مشکلات ۱۱ میلیارد تومان باشد اما بودجه مرکز خدمات حوزه ۶۰۰ میلیارد تومان، جامعه المصطفی ۳۰۰ میلیارد تومان و حق بیمه طلاب غیرشاغل ۲۹۰ میلیارد تومان باشد؟»

اما سید یاسر جبرائیلی کارشناس سیاسی در صفحه اینستاگرام خود ضمن واکنش به این ادعاها گفت: «چند روزی است جریان لیبرال با سوء استفاده از کم‌اطلاعی عموم درباره جزئیات بودجه و وظایف دستگاه‌ها، این خط تبلیغی را علیه نهادهای فرهنگی کشور کلید زده‌اند. اگر کسی از ماهیت و وظایف سازمان غذا و دارو بی‌خبر باشد، بلاتردید تصور خواهد کرد که برای تهیه غذا و داروی کشور در سال ۹۸ صرفاً ۳۳ میلیارد تومان اختصاص یافته است! برای اینکه بدانیم عددی که دکتر صفایی برای تهیه غذا و داروی کشور فرض کرده چقدر پرت است، کافی است خبر داشته باشیم سالانه بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان فقط بابت خرید تضمینی گندم از کشاورزان پرداخت می‌شود.


وظایف سازمان غذا و دارو در حوزه تدوین و ارائه سیاست‌ها، برنامه‌ها و خط‌مشی‌های دارویی-غذایی است. در موارد ضروری و استثنایی نیز، به عنوان زنجیره تامین دارو عمل کرده و هزینه را از مصرف‌کننده دریافت می‌کند.


حقیقتاً نمی‌توانم تصور کنم که این سخنان آقای صفایی فراهانی از روی جهالت است. سابقه این جماعت در کینه‌توزی نسبت به اسلام و ائمه اطهار کاملاً روشن است و اگر می‌توانستند همان کاری را با روحانیت می‌کردند که محمدرضا پهلوی دوم فروردین ۴۲ در فیضیه انجام داد. اما باز نیت‌خوانی نمی‌کنیم و بهتان نمی‌زنیم. می‌گوئیم "اگر صفایی فراهانی عذرخواهی نکرد و سخن خود را پس نگرفت"، این لجن‌پراکنی از روی جهالت نبوده، از روی دنائت و خباثت سیاسی بوده است».

حمله جریان لیبرال و غرب گرا علیه نهادی های دینی و انقلابی همچنان ادامه داشت و جعفرزاده ایمن آبادی نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی نیز از این قاعده مستثنی نبود. وی در صفحه توییتر خود نسبت به مالیات نهادهای انقلابی انتقاد کرد.

دست آخر این که، تاکنون دولت نسبت به مشکلات معیشتی مردم، افزایش نرخ ارز و تورم بی سابقه پاسخگو نبوده است؛ همچنین دلیل کاهش 50 درصدی بودجه دفاعی کشور و کاهش قابل توجه بودجه پژوهشی که جزو مطالبات پژوهشگران و نخبگان کشور است در هاله ای از ابهام قرار داد.

گفتنی است که حوزه های علمیه در حدود 29 استان کشور با کادر اداری مشغول فعالیت هستند؛ حوزه علمیه علاوه بر تقویت بنیه علمی و دینی کشور و همچنین کمک به روشن نگه داشتن راه علم آموزی، در برخی از مناطق محروم کشور نیز فعالیت دارد. همچنین شهریه طلاب نیز از طریق وجوهات شرعی پرداخت می شود و هیچ گونه بودجه دولتی در آن دخیل نیست. بودجه حوزه علمیه حدود 300 میلیارد تومان است که 50 درصد آن یعنی 150 میلیارد تومان آن پرداخت می شود.

اما دولتمردان به جای پاسخگویی به مطالبات به حق مردم سعی بر انحراف افکار عمومی دارند و می خواهند به وسیله ارائه آدرس غلط، عملیات فریبی را علیه نهادهای مذهبی و انقلابی از جمله حوزه های علمیه آغاز کنند. جریان لیبرال و غرب‌گرای کشور نیز به عنوان پیاده نظام دولت، این فرآیند را مدیریت می کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 992481

وب گردی

وب گردی