خیرالدین: راه رشد اقتصادی از علم و دانشگاه می گذرد

مجری طرح بین‌المللی دانشگاه سمنان گفت: اگر همکاری های بین المللی میان دانشگاه های ایران و خارج از کشور گسترش پیدا کند، هم رتبه دانشگاه های ما ارتقا می یابد و هم تبادلات علمی می تواند به پیشرفت صنعت و در نتیجه اقتصاد کشورمان بینجامد.

دکتر علی خیرالدین در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره طرح پژوهشی بین المللی دانشگاه سمنان با مشارکت دانشگاه اسلو نروژ اظهار داشت: این طرح، اولین طرح بین المللی دانشگاه سمنان در بحث نخبگان است. هیأت جذب نخبگان غیر مقیم با نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در تلاش است همکاری های علمی بین المللی بین دانشگاه های برتر کشور با دانشگاه های خارجی را گسترش دهد تا بتوانیم از علوم، اکتشافات، اختراعات و تحقیقات روز دانشمندان دنیا مطلع شویم و بهره ببریم.

استاد دانشکده مهندسی عمران دانشگاه سمنان و مجری طرح بین المللی این دانشگاه در خصوص انتخاب کشور نروژ برای گسترش همکاری های علمی بین الملی گفت: باید استادی که برای اجرای طرح انتخاب می شود، حتما ایرانی و البته مقیم خارج از کشور باشد. طرحی به نام «نخبگان ایرانی غیر مقیم» وجود دارد؛ من در سال 2016 با دعوت دانشگاه «اسلو» برای حضور در کنفرانسی به نروژ سفر کردم. صحبت های اولیه انجام شد و طرح را ادامه دادیم و پیگیری کردیم.

رئیس سابق دانشگاه سمنان در پاسخ به این سؤال که آیا تبادل دانشجو بین دو کشور صورت می گیرد یا خیر، تصریح کرد: این مسائل هنوز مطرح نشده و از طرفی من به صورت تخصصی و اختصاصی، بحث نخبگان در طرح همکاری بین المللی را پیگیری می کنم. عنوان طرح ما "تخمین چسبندگی آرماتورهای دارای خوردگی در اعضای بتن آرمه" است که توسط من، دکتر مهدی کیومرثی، دانشیار دانشگاه اسلو نروژ و دکتر مسعود احمدی در حال پیگیری است.

خیرالدین درباره نقش مؤثر پیشرفت های علمی در رشد اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: راه رشد اقتصادی از علم و دانشگاه می گذرد. اگر همکاری های بین المللی میان دانشگاه های ایران و خارج از کشور گسترش پیدا کند، هم رتبه دانشگاه های ما ارتقا می یابد و هم تبادلات علمی می تواند به پیشرفت صنعت و در نتیجه اقتصاد کشورمان بینجامد.

وی در پایان گفت: اگر شرایط فراهم باشد، از همکاری با دانشگاه های دیگر دنیا استقبال می کنیم و البته سعی داریم ابعاد همکاری خود با دانشگاه «اسلو» نروژی را هم گسترش دهیم تا بتوانیم پیشرفت محسوسی در جایگاه علمی دانشگاه سمنان ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 992493

وب گردی

وب گردی