عراق از لیست کشورهای دشمن اسرائیل پاک شد

پس از گذشت کمتر از یک هفته از انتشار گزارش های حاکی از سفر چند هیات عراقی به سرزمین های اشغالی، وزیر دارایی اسرائیل نام این کشور را از فهرست کشورهای دشمن حذف کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «موشه کحلون»، وزیر دارایی اسرائیل یک فرمان ویژه را امضا کرد که بر اساس آن، نام عراق تا پایان ماه مارس 2018 از فهرست کشورهای دشمن این رژیم پاک می شود.

کحلون در این فرمان تاکید کرده که با استناد به اختیارات خود و بر اساس قوانین تجاری اسرائیل، موافقت کلی خود با انجام معاملات تجاری با عراق تا پایان ماه مارس آینده را اعلام می کند چرا که این کشور را از نظر تجاری یک دشمن به شمار نمی آورد و در نتیجه برقراری مبادلات تجاری با آن اشکالی ندارد.

این در حالی است که با حذف نام عراق از فهرست کشورهای دشمن اسرائیل، این فهرست تهیه شده بر اساس قوانین این رژیم، هم اکنون نام کشورهای سوریه، لبنان، یمن، ایران و عربستان سعودی را در بر می گیرد.

لازم به ذکر است که وزارت امور خارجه اسرائیل اوایل هفته جاری مدعی شده بود که در سال گذشته میلادی در مجموع سه هیات عراقی متشکل از برخی شخصیت های تاثیرگذار سُنی و شیعی، به سرزمین های اشغالی سفر کرده اند.

انتهای پیام /

کد خبر: 992494

وب گردی

وب گردی