بارش برف و وقوع کولاک در ۱۳ استان/امدادرسانی به  3000 نفر

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به بیش از ۳ هزار نفر در ۱۳ استان متأثر از برف و کولاک خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، مرتضی سلیمی گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته استان‌های مازندران، گلستان، کردستان، زنجان، اردبیل، اصفهان، خراسان شمالی، سمنان، کردستان، آذربایجان شرقی و غربی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد متأثر از برف و کولاک شدند.

وی افزود: در این مدت به ۳۲۱۵ تن امدادرسانی شده است و ۱۲۶۹ نفر نیز اسکان اضطراری دریافت کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به امدادرسانی در ۴۸ محور کوهستانی گفت: ۲۵۹ خودروی گرفتار در برف رهاسازی شده و امدادرسانی به حادثه‌دیدگان در حال انجام است.

سلیمی عنوان کرد: ۲۳۷ نفر از نیرو‌های امدادی در قالب ۶۷ تیم برای امدادرسانی به مناطق اعزام شدند.

وی در ادامه با اشاره به وقوع سیل در ۶ استان کشور گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و گلستان متأثر از سیل و آبگرفتگی بودند.

سلیمی با اشاره به امدادرسانی در ۱۵ شهر و روستا عنوان کرد: در این مدت به ۲۸۰ نفر امدادرسانی شد و ۶ نفر به مناطق امن منتقل شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به برپایی ۵ دستگاه چادر افزود: ۴۵ نفر اسکان اضطراری دریافت کردند و از ۲۰ واحد مسکونی آب تخلیه شد.

سلیمی گفت : ۷۸ نفر از نیرو‌های امدادی در قالب ۱۶ تیم برای امدادرسانی به مناطق اعزام شدند و تاکنون ۱۵۰ تخته پتو، ۵۰ تخته موکت و ۴۷۲ قوطی کنسرو در مناطق مذکور توزیع شد.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 992523

وب گردی

وب گردی