مردانی: لزوم تشکیل کارگروه های اندیشه ورز در واحد های دانشگاه آزاد اسلامی

مدیر کل مرکز گزینش و انتصابات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در اکثر نقاط کشور پایگاه های علمی موفقی ایجاد کرده است و از این ظرفیت عظیم باید در راستای رفع نیاز های ملی، منطقه ای و محلی استفاده شود و در حال حاضر نگاه دانشگاه به این سمت سوق پیدا کرده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر مردانی مدیر کل مرکز گزینش و انتصابات دانشگاه آزاد اسلامی به همراه دکتر هاشمی رئیس سازمان بسیج استادان در جلسه شورای واحد ورامین-پیشوا حضور یافتند.

دکترمحمد رضا مردانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی و مدافعین حرم، شهیدان نهضت پانزده خرداد پیشوا و ورامین را پیشگام در پیروزی انقلاب و شکل گیری نهضت حضرت امام(ره) دانست و افزود: اکنون هم پس از گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی، شاهد ایثارگرانی هستیم که در راستای حفظ و کارآمدی نظام با قدرت در عرصه های جهاد علمی و سنگرهای اقتصادی و سازندگی تلاش می کنند.

مشاور رئیس و مدیرکل مرکز گزینش و انتصابات دانشگاه آزاد اسلامی افزود: پیشوا و ورامین سهم بزرگی در پیروزی انقلاب دارند و در دوران چهل ساله ی انقلاب همواره در دفاع از آرمان های امام و نظام پیشگام بوده اند و امروز هم مثل گذشته در این مسیر با صلابت ایستاده اند و امیدواریم نظام جمهوری اسلامی شرایطی را فراهم کند که در شأن مردم انقلابی این منطقه باشد.

مردانی قدرت علمی را یکی از مؤلفه های قدرت بر شمرد و خاطرنشان کرد: دانایی محوری اساس موفقیت و پیشرفت کشورهاست و ما پس از چهل سال تحریم و انحصار به لطف خدا و عنایات پروردگار شامل حال ملت ما شده است و پرچم جمهوری اسلامی به عنوان کانون جبهه مقاومت در دنیا شناخته شده است.

وی زوال استکبارجهانی را قابل لمس دانست و ادامه داد: افق روشنی طبق فرمایش مقام معظم رهبری پیش روی ملت ما هست مشروط بر اینکه تلاش کنیم و از توانایی ها و ظرفیت های کشور به خوبی استفاده کنیم.

مدیر کل دفتر مرکزی گزینش دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از صحبتهای خود به برکات انقلاب اسلامی در روند توسعه آموزش عالی و امکان ادامه تحصیل و پیشرفت در این عرصه اشاره کرد و ادامه داد: امروز توسعه آموزش عالی نعمت و دستاورد بسیار مهم نظام جمهوری اسلامی است و با افزایش ظرفیت بیست برابری ایجاد شده، اصلاً قابل مقایسه با قبل از پیروزی انقلاب نیست و از این بابت باید شکرگزار باشیم.

دکتر مردانی یکی از چالش های آموزش عالی را توجه بیش از حد به دوره های نظری دانست و خاطرنشان کرد: نیاز جدی امروز آموزش عالی کشور ورود جدی به دوره های عملی محور است که کمتر توجه کردیم و این مطلب باید مورد ارزیابی و کارشناسی قرار گیرد و به عبارت دیگر الان سونامی پشت کنکور کاملاًٌ شکسته شده است و این چالش پشت شغل قرار گرفته است.

وی با اشاره به شعار دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان دانشگاه مسأله محور گفت: این دانشگاه در اکثر نقاط کشور پایگاه های علمی موفقی ایجاد کرده است و از این ظرفیت عظیم باید در راستای رفع نیاز های ملی، منطقه ای و محلی استفاده شود و در حال حاضر نگاه دانشگاه به این سمت سوق پیدا کرده است.

مدیر کل مرکز گزینش و انتصابات دانشگاه آزاد اسلامی به لزوم تشکیل کارگروه های اندیشه ورز در دانشگاه ها بر اساس ظرفیتهای موجود خود تأکید کرد وافزود : ما نباید تنها منتظر جهت گیری و برنامه ریزی دولت بمانیم، به عنوان نمونه واحد ورامین-پیشوا که متشکل از اعضاء هیأت علمی موفقی است می تواند با برقراری تعامل سازنده با مسؤلان منطقه ای و تشکیل کارگروه های اندیشه ورزی، نیاز ها و مزایای نسبی منطقه را شناسایی و بر اساس مزیت های نسبی و شرایط حاکم، امکان مشارکت سازنده را بررسی کند.

وی ادامه داد: امروز در دنیا دانشگاه های نسل سوم که دانشگاه کارآفرین هستند تبدیل به دانشگاه های نسل چهارم که مشارکت مستقیم با صنعت دارند شده است ودر این سازوکار سازمان های بزرگ صنعتی با اندیشمندان با هم مشارکت کرده و در این رویکرد هم نیازهای صنعت تأمین شده، هم تولید و اقتصاد رشد کرده و هم روند تولید علم به ثروت اتفاق می افتد.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: باید در عمل، دانشجویی تربیت کنیم که بلافاصله پس از فراغت از تحصیل به کار و اشتغال در حرفه ای مشخص بپردازد و هم اکنون رویکرد دانشگاه حرکت به این سمت است.

مردانی جهت گیری دانشگاه آزاد اسلامی درحوزه فرهنگ را تمرکز برمؤلفه های انقلاب و تربیت دانشجوی در تراز انقلاب اسلامی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: در حوزه علمی نیز کیفیت و ارتقاء آن از اولویت های اصلی است که روز به روز در حال پیش روی است و دانشگاه می تواند با رویکرد مهارت محوری و برگزاری دوره های کوتاه مدت مهارتی به کمک صنوف مختلف بیاید.

مدیر کل انتصابات دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر حاکم شدن مدیریت علمی بر پیکره دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: با حضور عناصر برجسته ای مثل دکتر ولایتی، دکتر طهرانچی و دکتر آقامیری که هر کدام از دانشمندان بنام و افتخارات کشور محسوب می شوند، بستر کار علمی فراهم شده است و بحمدالله در این واحد دانشگاهی هم با حضور مدیریت جوان، انقلابی، پر انرژی و خوش فکر و در کنار دوستان خوبی مثل شما قرار گرفته است و ان شاء الله با مدنظر قراردادن نگاه تحولی، طرح های خوبی را شاهد باشیم.

انتهای پیام /

کد خبر: 992532

وب گردی

وب گردی