ثبت رکوردی جدید در افزایش دمای اقیانوس ها در سال 2018

دانشمندان با انجام تحقیقاتی گسترده اعلام کردند روند گرمایش کره زمین سریعتر از پیش بینی های انجام شده در حال افزایش بوده و سال 2018 رکوردی جدید در این مورد به ثبت رساند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری روییترز، دانشمندان اعلام کردند درجه حرارت اقیانوس ها با سرعتی بیش از آنچه در گذشته پیش بینی شده افزایش یافته است و به رکوردی جدید در سال 2018 رسیده که به سوی نابودی زندگی دریایی در حال حرکت است.

این دانشمندان افزودند اطلاعات جدید که با کمک شبکه ای بین المللی متشکل از 3900 گوی شناور در اقیانوس ها از سال 2000 به دست آمده حاکی از افزایش زیاد دمای آب از سال 1971 است که از پیش بینی های اخیر کنفرانس تغییر اقلیم 2013 سازمان ملل متحد بیشتر بوده است.

دانشمندان چینی و آمریکایی در نشریه علمی ساینس نوشتند: اطلاعات جمع آوری شده در خصوص دمای اقیانوس ها بیانگر افزایش سرعت گرم شدن آب است.

بیشتر دانشمندان عرصه آب و هوا معتقدند گازهای تولید شده ناشی از فعالیت های انسان به افزایش دمای اتمسفر منجر شده و اقیانوس ها نیز بخشی از این گرما را به خوب جذب کرده اند و همین مساله ماهی ها را مجبور کرده به آب های سردتر فرار کنند.

این دانشمندان در ادامه مطالب خود نوشتند: تغییرات آب و هوایی موجود در جهان بدون شک پیامدهایی بسیار خطرناک دارد.

حدود 200 کشور جهان بر اساس توافق آب و هوایی پاریس که در سال 2015 امضا شد تعهد کرده اند که در قرن جاری به استفاده از سوخت فسیلی پایان دهند تا روند گرمایش کره زمین را متوقف نمایند.

لی جینگ تشینگ از مرکز فیزیک اتمسفر در آکادمی علوم چین گفت: اطلاعات منتشر شده در این باره حاکی از آن است که سال 2018 گرم ترین سال برای اقیانوس های جهان بوده است.

انتهای پیام/ح.ع/

کد خبر: 992539

وب گردی

وب گردی