چه چیزی در زندگی ما با اولین تماس از فضا تغییر خواهد کرد؟

در صورت برقراری ارتباط با بیگانگان فضایی چه تغیراتی در جهان رخ می دهد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، به نقل از «NTV.COM»، دانشمندان دانشگاه «بریتیش کلمبیا» در کانادا، سیگنال های رادیویی تکرار شونده ای که از اعماق فضا به زمین رسیده اند را شناسایی کردند.

این سیگنال ها از منبعی با فاصله 1.5 میلیارد سال نوری از زمین دریافت شده است.

این سوال که این سیگنال ها به یک تمدن فرازمینی تعلق دارد یا نتیجه انفجار یک ستاره است، به موضوع اصلی دنیای علم و دانشمندان تبدیل شده است.

اگر تمدن های فرازمینی در تلاش برای برقراری ارتباط با انسان ها باشند چه چیزی در زندگی ما تغییر خواهد کرد؟

انسان زمانی سیاره خود را مرکز جهان قلمداد می کرد و خود را تنها موجود هوشمند جهان هستی می دانست، دریافت این سیگنال‌ها می تواند پایانی بر این باور باشد.

«اچ جی ولز» نویسندۀ انگلیسی، در سال 1898 رمانی با موضوع اشغال زمین از طرف مریخی ها منتشر کرد که در سال 1938 توسط شبکه رادیویی « CBS » در ایالات متحده به عنوان تئاتر رادیویی پخش شد.

در آن زمان، هزاران آمریکایی که در رادیوهایشان به آن نمایش رادیوئی گوش می دادند، دچار یک وحشت بزرگ شدند و زمان زیادی برای اطلاع رسانی به مردم در مورد نمایش رادیوئی بودن این برنامه صرف شده بود.

برای ما که در عصر حاضر به کمک وسایل ارتباط جمعی به صورت آنی به اخبار جهان دسترسی داریم، مقایسه تکنولوژی این زمان با دهه 1930 قدری خنده دار به نظر می رسد.

با وجود این، خبر اولین تماس با فرازمینی ها ممکن است برای برخی از انسان ها وحشتناک باشد.

به هر حال اگر ثابت شود که سیگنال های دریافتی به یک تمدن فرازمینی تعلق دارد، سوالات زیادی در ذهن ما ایجاد می کند.

چه کسی 70 میلیارد انسان را نمایندگی خواهد کرد؟

در صورت برقراری ارتباط با بیگانگان فضایی با وجود تعداد زیاد بازیگران عرصه روابط بین الملل، چه کسی 70 میلیارد انسان را نمایندگی خواهد کرد؟ این می تواند یکی از جنجالی ترین بحث های روابط بین الملل در آینده شود.

یک تبادل پیام ممکن است بیشتر از عمر یک انسان طول بکشد

با این حال، با در نظر گرفتن وجود تمدن فرازمینی ، ممکن است یک تبادل پیام ساده بیشتر از عمر یک انسان طول بکشد. به این دلیل که «Proxima b» ، که نزدیکترین سیاره قابل سکونت به زمین است، 4.2 سال نوری از ما فاصله دارد.

منبع سیگنال هایی که دیروز شناسایی شده است، 1.5 میلیارد سال نوری با زمین فاصله دارد ، حتی اگر این سیگنال ها از یک تمدن هوشمند باشد نشان می دهد که چقدر یک ارتباط ساده ممکن است، زمانبر باشد.

برخلاف فیلم های علمی - تخیلی، ما تاکنون صاحب تکنولوژیی که بتواند با تمدن های فرازمینی ارتباط برقرار کند، نیستیم.

تماس فیزیکی با تمدن های فرازمینی دیگر ممکن است حتی بعد از تبادل اولین پیام به دلیل دوری فاصله ها، چند نسل طول بکشد.

به نظر هاوکینگز ممکن است نتیجه این ارتباط، پایان جهان باشد

طبق گفته «استفن هاوکینگز» ، فیزیکدان مشهور بریتانیایی( که سال گذشته فوت کرد ) کاملا قابل قبول است که موجودات فرازمینی از لحاظ ریاضی وجود داشته باشند.

«هاوکینگز» بارها به خطرات مواجه با بیگانگان فرازمینی اشاره و تاکید کرده بود که احتمال دارد این موجودات منابع خام را در سیارات خود به اتمام رسانده و در جست‌و‌جوی یک سیاره دیگر برای زندگی باشند.

«ممکن است سیاره‌مان اشغال شود»

فیزیکدان انگلیسی گفته است که این وضعیت ممکن است، نتایج زیانباری برای ما داشته باشد و امکان اشغال زمین توسط بیگانگان فرازمینی وجود دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 992542

وب گردی

وب گردی