عضو لابی ضدایرانی «اف.دی.دی» در دولت ترامپ سمت گرفت

مشاور امنیت ملی کاخ سفید «ریچاد گلدبرگ» که از اعضای لابی ضدایرانی «بنیاد دفاع از دموکراسی» (FDD) است را به عنوان «مدیر مقابله با سلاح‌های کشتار جمعی ایران» منصوب کرده است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید «ریچاد گلدبرگ» که از اعضای لابی ضدایرانی «بنیاد دفاع از دموکراسی» (FDD) است را به عنوان «مدیر مقابله با سلاح‌های کشتار جمعی ایران» منصوب کرده است.

گلدبرگ طرفدار براندازی نظام ایران است و قبلاً در یک جلسه استماع کنگره پیشنهاد داده بود استراتژی رونالد ریگان در قبال شوروی سابق برای فروپاشی نظام ایران به کار گرفته شود.

ریچارد گلدبرگ سابقاً مشاور برخی از نماینده‌های جمهوری‌خواه کنگره آمریکا برای تدوین برخی از طرح‌های تحریمی علیه ایران بوده است.

او به عنوان مذاکره‌کننده نمایندگان حزب جمهوری‌خواه در کنگره آمریکا، در تدوین طرح‌های قانونی برای تحریم بانک مرکزی ایران، قطع ارتباط ایران با سوئیفت و طرح‌هایی برای تحریم تمامی بخش‌های اقتصاد ایران نقشی فعال ایفا کرده است.

گلدبرگ اخیراً با انتشار مقاله‌هایی در رسانه‌های آمریکایی به دولت ترامپ پیشنهاد کرده بانک‌های مرکزی اروپا و اعضای هیئت مدیره سوئیفت در صورت تسهیل تجارت با ایران تحت تحریم قرار گیرند.

وی همچنین پیشنهاد کرده در صورتی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی کمک‌های فنی به ایران را ادامه دهد آمریکا بایستی کمک‌های مالی به این نهاد بین‌المللی را کاهش دهد.

او، همان‌طور که از عضویتش در لابی FDD هم می‌توان استنباط کرد ارتباطات نزدیکی با اعضای حزب لیکود رژیم صهیونیستی دارد. خبرگزاری فارس چند ماه قبل از خروج ترامپ از برجام در گزارشی به بررسی نقش این موسسه در طراحی سیاست‌های ضدایرانی دولت ترامپ پرداخته بود.

فهرست حامیان مالی و موسسان این گروه که در سال ۲۰۱۱ منتشر شده نشان می‌دهد تقریباً تمام حامیان مالی و موسسان این موسسه از یهودیان شناخته‌شده آمریکایی هستند که روابط نزدیک و دیرینه‌ای با اسرائیل و به خصوص حزب «لیکود» به رهبری «بنیامین نتانیاهو» دارند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 992551

وب گردی

وب گردی