اجرای مراسم اهدای مداد سبز  در مدرسه سبز سما لاهیجان

در راستای سیاست مدرسه سبز و انجام فعالیت های محیط زیستی این مدرسه برای ترویج فرهنگ درختکاری و حفاظت از فضای سبز و اعتلای فرهنگ دوستی با طبیعت، بسته‌های حاوی یک مداد کاشتنی و گلدان، با شعاری تحت عنوان ( نقش درخت میزنم با دستان کوچکم ) از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر لاهیجان بین دانش آموزان توزیع شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، در ابتدای مراسم سیروس بیدریغ رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان پس از خیر مقدم به میمهمانان و ارائه اهداف و افتخارات مدرسه سبز سما لاهیجان از این مشارکت ابراز خورسندی نمود.

وی مدرسه سبز سما لاهیجان را به عنوان یکی از مدارس برتر سما در کشور دانست که مورد تجلیل قرار گرفته و ادامه داد: دانشگاه آزاد برای فرهنگ سازی و اقدام مشترک برای حفظ محیط زیست آماده همکاری با همه دستگاه ها است.

در ادامه این مراسم، مسعود کاظمی شهردار لاهیجان پس از تقدیر واحد لاهیجان جهت حمایت و اجرای طرح مدرسه سبز، هدف برگزاری این طرح را نهادینه کردن محافظت از محیط زیست اعلام و افزود: همانطور که دانش آموزان آینده ساز انقلاب اسلامی هستند ما نیز برای اولین بار در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی این بذرها را در قالب مداد سبز در اختیار دختران مدرسه سبز قرار دادیم تا آن را پرورش داده و سپس به طبیعت بر گردانند، چرا که معتقدیم هر چیزی را استفاده می کنیم قابلیت بازیافت و استفاده مجدد را دارد .

کاظمی شهر لاهیجان را بعنوان پیشگام اهمیت به محیط زیست اعلام و ادامه داد: این مداد از نوع مداد روزنامه‌ای است و ما فرهنگ استفاده از مواد بازیافتی را به دانش آموزان آموزش می دهیم و این برنامه با مشارکت دانشگاه آزاد و مدرسه سما باعث ایجاد یک الگو برای همکاری همه دستگاهها برای حفاظت از محیط زیست است.

در این برنامه جواد تمیز کار سخنگوی شورای شهر، رویکرد محیط زیستی مدرسه افزود: دانش آموزان پس از تحویل گرفتن مداد و گلدان، تا 15 اسفند روز درختکاری فرصت دارند کپسول انتهای مداد که حاوی بذر است را کاشته و پس از رشد بذر، با حضور شهردار و شورای اسلامی شهر به نام خود اقدام به غرس در سطح شهرستان نمایند .

شایان ذکر است که در پایان مراسم از میهمانان با تقدیم گلدانهای گل توسط مدیریت مدرسه سبز سما لاهیجان تقدیر و تشکر به عمل آمد.

کد خبر: 992569

وب گردی

وب گردی