ترکیبات توت و انار التهاب بیماری روده  را کاهش می دهد

محققین دانشگاه لوئیزویل نشان داده اند متابولیت میکروبی(یورولیتین A) که از ترکیبات موجود در توت ها و انارها مشتق می شود می تواند بیماری های روده التهابی (IBD) را کاهش دهد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، در این مطالعه محققین نشان داده اند که یورلیتینAUro A و معادل سنتتیک آن موسوم بهUAS03، با افزایش پروتئین هایی که اتصالات سلول های اپی تلیالی روده را محکم تر می کنند، بیماری روده التهابی را کاهش می دهد. اتصالات محکم در سد روده ای مانع از این می شوند که میکرو ارگانیسم های نامناسب و سموم به بافت زیرین نشت کنند و منجر به التهاب شوند که یکی از مشخصات اصلی بیماری روده التهابی است. پژوهش های پیش درمانگاهی مکانیسمی را نشان داده است که به موجب آنUroA و UAS03 نه تنها التهاب را کاهش می دهد بلکه یکپارچگی سد روده ای را احیا می کند و در برابر کولیت اولسراتیو نیز حفاظت می کند.

هم چنین گزارش شده است که سوش باکتریای بیفیدو باکتریوم سودوکاتنولاتوم INIA P815 در روده توانایی تولید UroA از اسید الاژیک(EA) را دارد. تغییرات در سطوح UroA، برخلاف مصرف غذاهای حاوی اسید الاژیک ممکن است نتیجه جمعیت های باکتریایی مسئول تولید UroAاز فردی به فرد دیگر باشد و برخی از افراد ممکن است این باکتری ها را در هر شرایط نداشته باشند.

با افزایش سطح طبیعی UroA در روده به وسیله مصرف غذاهای مناسب و حفاظت از جمعیت های باکتریایی سودمند می تواند شاهد اثرات مثبتی روی سلامتی بود و محققین بر این باورند که استفاده از UAS03 که با ثبات‌تر است ممکن در درمان بیماری مانند کولیت اولسراتیو بسیار موثر باشد. برای رسیدن به قطعیت در این زمینه نیاز به تست های بیشتری است.

انتهای پیام/

کد خبر: 992579

وب گردی

وب گردی