10 هزار پرستار تا تیرماه سال آینده جذب می شوند

رئیس شورای عالی سازمان نظام پرستاری از جذب 10 هزار نیروی پرستاری تا تیرماه 98 خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم روز پرستار با حضور دکتر سعید نمکی سرپرست وزارت بهداشت و اعضای جامعه پرستاری ایران صبح امروز (شنبه) در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد.

دکتر طاهره زاهدصفت رئیس شورای عالی سازمان نظام پرستاری در این مراسم ضمن تبریک میلاد حضرت زینب (س) گفت: حذف سازمان نظام پرستاری در راستای مطالبات صنفی پرستاران خود است؛ در همین راستا از پیام دکتر نمکی در روز پرستار تشکر می کنم که به این موضوع اشاره کردند.

وی ادامه داد: در سیاست های برنامه ششم توسعه که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد بر روحیه جهادی تاکید شده بود، پرستاران دارای روحیه جهادی هستند و توانسته اند هرجایی که نیاز جامعه است خود را نشان دهند. امسال نگاه سازمان جهانی بهداشت به سوی پرستار جامعه نگر رفته است امیدواریم پرستاران اخلاق حرفه ای را بیش از پیش در تلاش خود نشان دهند.

رئیس شورای عالی سازمان نظام پرستاری گفت: خوشبختانه دکتر نوبخت سعی کردند با نگاهی خالصانه به مشکلات ما رسیدگی کنند. رفع کمبود نیروی انسانی مهم ترین مطالبه ماست البته در تیرماه 98، 10 هزار نیروی پرستار جذب خواهد شد، از دکتر نمکی درخواست دارم از نظر بودجه تمهیدات لازم را در راستای تامین نیروی انسانی در نظر بگیرند.

وی اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم خدمات با کیفیتی به بیماران ارائه دهیم. یکی از تلاش های موفقیت آمیز بحث مراکز مشاوره پرستاری بود، امیدواریم نمکی تعرفه های پرستاری منزل را با شورای عالی بیمه در میان بگذارند؛ زیرا بیماران از عدم پوشش این خدمات گلایه دارند.

زاهدصفت بیان کرد: نظام پرداخت با چالش شدید در سراسر کشور مواجه هستند. امروزه جداسازی اضافه کار از کارانه مطرح شده است؛ اما چون زیر ساخت ها دچار مشکلاتی است از شما می خواهیم به این موضوع توجه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 992581

وب گردی

وب گردی