نقش دانشگاه در توسعه منطقه‌ای پررنگ می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل بر ارتقای نقش دانشگاه در توسعه منطقه ای تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از اردبیل، اسحاق رسولی در جلسه تکریم و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشگین شهر گفت: با راه اندازی واحدهای رشد و فناور نقش دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه منطقه ای پررنگ می شود.

وی افزود: از ایده های جدید در داخل و خارج دانشگاه با اعطای تسهیلات، مکان و مشاوره، حمایت می کنیم تا این ایده ها به محصول دانش بنیان تبدیل شوند.

رسولی گفت: در کنار اینکه آموزش و توسعه رشته ها را جدی می گیریم به سمت دانشگاه های نسل سوم و چهارم و ایفای نقش مغفول مانده نوآوری و فناوری حرکت می کنیم.

وی افزود: مسئله‌گرایی مهم‌ترین رویکرد کلیدی این دانشگاه است که واحدهای دانشگاهی به سمت شناسایی و حل مسئله حرکت کرده و در توسعه منطقه ای نقش فعال ایفا کند.

این مقام مسئول بیان کرد: در کل کشور 40 مسئله کلان شناسایی شده که این مسائل به هزاران پروژه علمی تبدیل شده و از این پس پایان نامه های دانشجویی از بین آنها انتخاب می شود.

رسولی گفت: سعی ما بر این است که اتکا به شهریه با حل مسائل اجتماعی و ارزش افزایی تا 5 سال آینده به میزان 40 درصد کاهش یابد و این امر همکاری و هماهنگی همه دست اندرکاران دانشگاهی و مسئولان استانی را می طلبد.

وی اظهار کرد: با جرئت می گوییم دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است و گستره آن در تمامی نقاط کشور وجود دارد و از سطح آموزش ابتدایی تا عالی ترین سطوح آموزش در رشد و تعالی علمی و فرهنگی کشور نقش ایفا می کند.

او افزود: این دانشگاه تاکنون گره های زیادی را باز کرده است و سیل مشتاقان علمی در مراتب مختلف رشد و پرورش فراهم کرده است و کشور را از آسیب ها و بحران های بسیاری نجات و حتی این تهدیدها را به سرمایه های ارزشمند تبدیل کرده است.

رسولی دانشگاه آزاد اسلامی را دانشگاهی مردمی خواند و گفت: چون این دانشگاه مردمی است؛ بنابراین با زحمت تلاشگران منطقه رشد کرده و توسعه یافته است و ذره ای از بودجه دولتی استفاده نکرده است.

وی افزود: با کمک این سرمایه های مردمی دانشگاه آزاد اسلامی به معنای واقعی غیرانتفاعی شده و تأثیر خود را در رشد و توسعه همه جانبه کشور و منطقه نشان داده است.

رسولی خاطرنشان کرد: رویکرد جدید با نگاه عالمانه دکتر ولایتی، نگاه فرهنگی و تمدن سازی است و با توجه به اینکه این دانشگاه با چالش هایی روبروست ولی برای همه چالش ها در سطح کلان برنامه دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: آموزش عالی در 40 سالگی انقلاب اسلامی رشد چشمگیری داشته و تنها مقطع تاریخی است که یک حاکمیت در این مدت طولانی به علم اهمیت می دهد به خصوص در زمان رهبری امام خامنه ای که پرچم جهاد علمی را علم کرده اند.

وی اظهار کرد: بعد از انقلاب در زمینه های آموزشی و پژوهشی بسیار رشد داشته ایم و باید تلاش کنیم در زمینه های نوآوری و فناوری نیز به دانشگاهی در تراز انقلاب دست یابیم.

رسولی گفت: رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی بر این است که رشد متوازن را ایجاد کند و با درگیر کردن واحدها با مسائل توسعه ای و منطقه ای، فعالیت های خود را به داخل دانشگاه محدود نکرده و به معنای واقعی در حل مسائل اجتماعی نقش ایفا کند.

وی از مسئولان استانی و نمایندگان مجلس خواست برای تحقق این هدف و استفاده از ظرفیت های علمی واحدهای دانشگاهی برای توسعه استان حمایت های لازم را به عمل آورند.

در این جلسه از زحمت های ابراهیم دادفر تقدیر و بابک پهلوان به عنوان رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی مشگین شهر معرفی شد.

کد خبر: 992634

وب گردی

وب گردی