سنجش ویژگی مغناطیسی مواد مختلف امکان‌پذیر شد

مغناطومتر نمونه مرتعش "VSM" دستگاهی است که از آن برای تعیین ویژگی مغناطیس مواد مختلف استفاده می‌شود، این سیستم از یک ویبراتور نسبتاً قوی برای به ارتعاش درآوردن نمونه در یک میدان مغناطیسی یکنواخت قابل کنترل بهره می‌برد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، ارتعاش نمونه باعث تغییرات شار مغناطیسی در پیکاب کویل های ثبت‌کننده در اطراف نمونه می‌شود که این تغییرات با مغناطش نمونه مطابقت دارد، با اندازه‌گیری مغناطش نمونه در میدان‌های متفاوت و شرایط کنترل‌شده ویژگی‌های مغناطیسی مواد مختلف شامل مواد نانو و توده‌ای قابل تعیین است.
بر اساس این گزارش؛ این دستگاه نمونه تکمیل‌ شده مدل‌های قبلی است و در این سری می‌توان تجهیزات کولینگ و هیتینگ را به سیستم اضافه کرد به طوری که از دمای 192- درجه سانتیگراد تا دمای محیط یا از دمای محیط تا دمای 600+ درجه سانتیگراد را برای سمپل فراهم آورد، لذا به وسیله این سیتم می‌توان منحنی دمای کوری مواد را هم به دست آورد.
در حال حاضر از این نوع سیتم در دانشگاه کاشان، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه مالک اشتر و دانشگاه فنی تهران همچنین دانشگاه خوارزمی و غیره..... استفاده می‌شود.


قسمت مکانیکی
این قسمت برای نگهداری نمونه در محل مناسب، چرخش آن و تولید نوسانات مکانیکی مناسب، طراحی‌شده است. قسمت مکانیکی، روی آهنربای الکتریکی قرار می‌گیرد و از سه بخش تولید کننده نوسان جابجاکننده، نگه‌دارنده نمونه و وسیله ایزوله کننده نوسانات، تشکیل‌شده است.
بر اساس این گزارش؛ شرکت دانش‌پژوه مگنتیک کاشان در ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران حضور داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 992640

وب گردی

وب گردی