7 بنای  ارزشمند تاریخی در پهنه فرهنگی رودکی مرمت شد

شهردار منطقه 11 تهران از مرمت 7 بنای ارزشمند تاریخی و فرهنگی از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران با مشارکت شهرداری منطقه 11 و شرکت توسعه فضاهای فرهنگی ذیل نظارت کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران  خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، نصراله آبادیان در این باره گفت: پهنه فرهنگی رودکی بزرگترین پروژه فرهنگی شهر تهران است که مساحتی به وسعت 35 کیلومتر مربع را در بر می گیرد. این پهنه از شمال به خیابان انقلاب، از جنوب به خیابان نوفل لوشاتو از شرق به خیابان حافظ و از غرب به خیابان ولی عصر (عج) محدود می شود.

آبادیان افزود: فاز اول عملیات اجرایی این پهنه از چندی پیش آغاز شده است که در راستای باززنده سازی و بازآفرینی پهنه فرهنگی رودکی تا کنون 7 بنای ارزشمند تاریخی مرمت شده اند.

وی ادامه داد: این 7 بنا شامل موسسه حکمت و فلسفه، هنرستان پسرانه بنکدار ،کفاشی آداک، ساختمان اداره اوقاف، مهدکودک طلایع، کانون بازنشستگان تامین اجتماعی و قنادی بامداد است که در پهنه فرهنگی رودکی قرار دارند.

آبادیان همچنین در ارتباط با قدمت بناهای مرمت شده افزود:تمامی این بناها تاریخی بوده و معماری وقدمت آنها به دوره پهلوی اول و یا دوم باز می گردد مثلا ساختمان قنادی بامداد در سال 1308 احداث شده است و این قنادی از سال 1314 تا کنون فعال است .

شهردار منطقه 11 همچنین در ارتباط با شیوه مرمت این بناها افزود:ساختمان موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ثبت میراث فرهنگی است و مرمت کلیه ساختمان ها زیر نظر کارشناسان مرمت و منطبق با اصول میراث فرهنگی مرمت شده است.

به گفته شهردار منطقه 11 تهران در محدوده پهنه فرهنگی رودکی 35 بنای ارزشمند تاریخی شناسایی شده اند که در راستای بازآفرینی و باز زنده سازی پهنه فرهنگی رودکی مرمت سایر بناهای ارزشمنداین پهنه در دستور کار قرار دارد.

آبادیان همچنین عنوان کرد: مرمت آثار تاریخی، ایجاد فضاهای مکث شهری، نورپردازی و بازآفرینی فضاهای فرهنگی و پیاده راه سازی از جمله اقدامات اجرایی پیش بینی شده در این پهنه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 992676

وب گردی

وب گردی