ارائه تخفیف به گردشگران برای اقامت در هتل‎های خوزستان

سرپرست اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، اخذ تخفیف از هتل‎ها برای اقامت گردشگران ورودی را از جمله حمایت‎های این اداره‎کل از گردشگران برشمرد و گفت: میزان تخفیف گفته‎شده باتوجه به فصل متفاوت است.

به گزارش ایسکانیوز، سیدحکمت‎اله موسوی در همایش معرفی ظرفیت‎های گردشگری استان که در سالن همایشهای دانشگاه آزاد شوشتر و با حضور مسئولان شهرستانی برگزار شد ‎با تأکید بر این‎که خوزستان مهد تمدن ایرانزمین و دارای ظرفیتهای گردشگری فراوانی است افزود: به دلیل وجود منابع خدادادی دیگری همچون نفت، گاز، پتروشیمی و کشاورزی، حوزه گردشگری در استان تا حدی مغفول مانده و همواره در سیاستگذاریهای استانی و ملی جزو الویت‎های استان نبوده است.

او ادامه داد: تغییر نگرش دولت به موضوع گردشگری به دلیل تحریمها، این امکان را در اختیار فعالان اقتصادی صنعت گردشگری قرار داد که در این زمینه سرمایهگذاریهای مفیدی انجام دهند و در این راستا حمایتهای دولتی در ایجاد زیر ساختها نیز با رشد خوب میزان بودجه اختصاصی به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نمایان است.

سرپرست اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان افزود: این اداره‎کل با تکیه برحمایتهای بیدریغ رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور و در سایه مدیریت حکیمانه استاندار خوزستان توانست در زمینه شناسایی ظرفیتهای مغفولمانده استان گامهای مؤثری بردارد.

وی عنوان کرد: تعریف قطب گردشگری استان در شوش به دلیل وجود ظرفیتهای فراوان تاریخی و دو اثر ثبت جهانی و نیز سایتهای طبیعی و رودخانههای جاری، شناسایی خوشههای گردشگری در هر شهرستان، اتصال زنجیرههای شهرستانی به یکدیگر و در نهایت تعریف مسیرهای گردشگری به منظور برپایی تورهای یک الی سه روزه، از جمله اقداماتی است که در مدت تصدی اینجانب همواره مورد تأکید قرار گرفته شدهاند.

موسوی با اشاره به شهرستان شوشتر تصریح کرد: شوشتر یا دارالمؤمنین با فعالان گردشگری دلسوز و سازه‎های ثبت جهانی آبشارها همواره جاذب گردشگران داخلی و خارجی فرآوانی بوده است که میتوان با ساماندهی سفر گردشگران در شهرستان تجربه گردش لذتبخشی را برای آنها فراهم آورد.

وی گردشگری رودخانه‎ای و مذهبی و نیز فضای سنتی تأسیسات اقامتی را از دیگر ظرفیت‎های گردشگری شوشتر برشمرد و گفت: بافت تاریخی زیبای شوشتر، تک بناهای ارزشمند موجود در این شهرستان و همچنین سایتهای طبیعی فوقالعاده زیبای شهرستان بههمراه جاذبههای مردمشناسی خوبی که در آنجا وجود دارد همواره مورد توجه بوده است.

سرپرست ادارهکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با بیان این‎که بومگردی در روستاهای شوشتر باتوجه به علاقه گردشگران خارجی به آداب و سنن جوامع محلی نکتهای مهم در رونق گردشگری در شهرستان است افزود: اتصال خوشه گردشگری شوشتر به خوشههای دزفول، اندیمشک، مسجدسلیمان، اهواز و شوش که فاصلهای کمتر از دو ساعت را به مسافر تحمیل میکند از جمله دیگر ظرفیت‎های شوشتر به حساب می‎آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ساماندهی گشت‎های ورودی و خروجی به استان به منظور ارائه خدمات مناسب به گردشگران، تعریف مسیرهای مطمئن برای تردد گشت‎ها در استان، ارتقاء سطح خدمات ارائهشده به گردشگران و بکارگیری راهنمایان گردشگری باسابقه و تأییدشده در این صنعت همواره جزو اولویتهای ادارهکل استان بوده و در این راستا جلسات توجیهی متعددی برای این موضوع برگزار شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 992686

وب گردی

وب گردی