جشن بزرگ میلاد با سعادت حضرت زینب (سلام الله علیها) و گرامیداشت روز پرستار

توسط هیات رئیسه واحد شاهرود از 33 نفر از پرستاران، سوپروایزرها و سرپرستاران بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) شاهرود با اهداء گل، هدایای نقدی و لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد شاهرود، جشن بزرگ میلاد با سعادت حضرت زینب (سلام الله علیها) و نکوداشت مقام پرستار به مناسبت ولادت حضرت زینب سلام الله علیها برگزار شد.

این جشن باشکوه با حضور ریاست محترم دانشگاه، اعضای هیات رئیسه واحد، امام جمعه موقت شهرستان،تعدادی از مسوولین دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود، رئیس بیمارستان خاتم الانبیا(ص)شاهرود، پرستاران، کارکنان و کادر اداری این بیمارستان و اساتید و دانشجویان پرستاری دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در سالن آمفی تئاتر شهید مصطفایی دانشکده پزشکی این واحد برگزار گردید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در ابتدای این جلسه ضمن خوش آمد گویی به مهمانان و تبریک میلاد پر برکت حضرت زینب (س) و روز پرستار را به کارکنان درمانی بیمارستان، پرستاران گرامی و کارکنان دانشکده پزشکی و دانشجویان پرستاری پس از بیان فضائل حضرت زینب(س) بیان کرد: نام زینب را حضرت رسول(ص) برای این بزرگوار درنظر گرفت و همچنین حضرت زینب(س) پرستار امامان بسیاری بوده است و در حقیقت می توان ایشان را پرستار واقعی نام نهاد و به قولی اگر حضرت زینب(س) نبود ما نه عاشورا داشتیم، نه محرم و نه ولایت.

دکتر سید احمد ابوالقاسمی فر در ادامه به دو نظر در مورد جایگاه و اهمیت کار پرستاری اشاره کرد: اول اینکه حضرت علی (ع) نیکوکاری و انفاق و خدمت به مردم را توشه آخرت دانسته اند و در واقع کاری که شما انجام می دهید کاری جز نیکوکاری نیست و همچنین نظر دوم اینکه مقام معظم رهبری در یکی از دیدارهایشان با پرستاران فرموند وظیفه پرستاری را در همان درجه و رتبه ای که پزشک انجام می دهد بدانید.

در ادامه جلسه رئیس بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) در خصوص این روز گفت: پرستاری فراتر از یک شغل است و واژه پرستار با واژه عشق عجین شده و اوج عشق این است که یک نفر در بدترین حالت قراردارد و نفر دیگر ایشان تیمار را کند.

دکتر فریور باقری در بیان اهمیت شغل پرستاری افزود: شما پرستاران از جان و دل با این همه مسئولیت و فشار کار و بی خوابی کار خود را انجام می دهید و من که یک پزشک هستم این را با اطمینان می گویم که پزشکان بدون پرستار هیچ کار درمانی را نمی توانند به خوبی و کامل انجام دهند.

در این مراسم گروه موسیقی به اجرای زنده موسیقی سنتی و تعدادی از هنرمندان هم به اجرای مراسم کمدی پرداختند و در پایان مراسم از 33 نفر از پرستاران، سوپروایزرها و سرپرستاران بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) با اهداء گل، هدایای نقدی و لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

کد خبر: 992697

وب گردی

وب گردی