مصطفی زمانی :نقش های ناشناخته را دوست دارم/ ترجیح میدم با ریشه داران سینما کار کنم

برنامه «کیوسک» با اجرای احسان عبدی پور شب گذشته میزبان مصطفی زمانی بازیگر سینما و تلویزیون بود تا در خصوص مواهب و مصائب بازیگری گفتگو کنند.

به گزارش سرویس فرهنگی ایسکانیوز برنامه «کیوسک» با اجرای احسان عبدی پور شب گذشته میزبان مصطفی زمانی بازیگر سینما و تلویزیون بود تا در خصوص مواهب و مصائب بازیگری گفتگو کنند.

زمانی در ابتدای این برنامه گفت: حرف هایی که می زنم تنها نظر شخصی من نسبت به سوالاتی است که در این برنامه از من پرسیده می شود و پاسخ می دهم.

وی ادامه داد: در فضای مجازی این فیلم ها باز نشر شده و برخی از حرف ها را تقطیع می کنند. من در فضای مجازی صفحه ای ندارم و اگر بخواهم اظهار نظر کنم رسانه در اختیار دارم. به نظرم فضای مجازی برای کسانی است که رسانه در اختیار ندارند.

عبدی پور در ادامه ی صحبت های زمانی گفت: خوب است که در فضای مجازی صفحه ای نداری چون مجبور بودی درباره همه چیز نظر بدهی!

زمانی افزود: برخی از همکارانم که در پروژه هایی نیز با آن ها همکاری داشته ام، می خواهند از این برندینگ بودنشان در جهت اعتلای جامعه در فضای مجازی استفاده کنند. به عقیده من اظهار نظر درباره مسائل اجتماعی درست و به جا است ، اما در مسائل دیگر نه.

زمانی با اشاره به این که این روز ها مشغول بازی در سریال نهنگ آبی است توضیح داد: روزی که گریمم در سریال نهنگ آبی در صفحات مجازی رونمایی شد همه آن را با نقش حضرت یوسف قیاس کردند. خیلی از کارها هستند که با مرور زمان از یاد می روند و خیلی از کارها اصولا به زمان ربطی ندارند و همیشه در ذهن مردم می مانند.

بازیگر فیلم «ملکه» در پاسخ به این سوال که او حالا همان تصورات قبل از بازیگر شدنش است، گفت: در ابتدا باید بگوییم قبل از دنیای بازی خیلی کار ها را در زندگی ام انجام داده ام. در تمام این مدت به این مصطفی که الان در مقابل دوربین است فکر نمی کردم .

زمانی با اشاره بر اینکه استرس این روزهایش بیشتر از زمانی است که بازیگر نشده بود توضیح داد: در آن زمان یک پدیده ی ناشناخته ای که می توانی هر لحظه انفجار نبوغ داشته باشی . مثل تمام بازیگرانی که به اصطلاح روی بورس هستند. به نظر من وقتی دو-سه سال اول بازیگری ات را می گذرانی، تقریبا بیست-سی سال بازیگری دپو شده درونت را بازی می کنی.

عبدی پور در ادامه صحبت های زمانی گفت: بعد از اینکه بازی های دپو شده دورن بازیگر تمام شد از کجا تغذیه می کند؟

بازیگر سریال « یوسف پیامبر» ادامه داد: در اینجا بازیگر دچار یک نوع تکرار می شود. تنها چیزی که می تواند بازیگر را شارژ نگه دارد این است که به یک انسانی به نام کارگردان که خودش دغدغه های بازیگر را ندارد و می تواند او را در جای مناسب قرار دهد تکیه کند.

زمانی اظهار داشت: من می خواهم نقشی که دوست دارم را بازی کنم. من پس از سریال حضرت یوسف، در فیلم سینمایی آل بازی کردم. بعد از سریال شهرزاد انتخابم این بود که نقش ناشناخته دیگری را بازی کنم. بازی در نقش های ناشناخته را دوست دارم.

وی در پاسخ به این نکته که سینما چه چیز هایی را به او داده و چه چیزهایی را از او گرفته گفت: سینما همه چیز به من داده است. چیزهایی مانند هدف، شوق زندگی و موقعیت مالی خوب را به من بخشیده است. این قانون طبعیت است در ازای آنچه به تو می دهد یک چیزهایی را از تو بگیرد. سینما از من معصومیت انسانی را گرفت. تنهایی که سراغ آدم مشهور می آید سراغ هیچ کس نمی آید.

زمانی در پایان به این سوال عبدی پور که ممکن است در دوره ای به لیست بازیگران فراموش شده بپیوندی اینطور پاسخ داد: اگر به این موضوع فکر نکنیم مثل این است که بگوییم هیچ وقت نمی میریم.

وی ادامه داد: در طول هشت ماه گذشته فیلم نامه هایی را رد کرده ام که قرار است در همین جشنواره فیلم فجر به نمایش دربیایند. ترجیح می دهم با گروهی کار کنم که افرادش در سینما ریشه داشته اند. این کار ها دلم را زنده نگه می دارد.

کیوسک برنامه ای تحلیلی است که اتفاقات روز حوزه فرهنگ و هنر را بررسی می کند و شنبه ها پس از خبر شبانگاهی از شبکه سه سیما پخش می شود.

کد خبر: 992709

وب گردی

وب گردی