زینی‌وند: ‌آیین‌نامه آموزش و پرورش مناطق مرزی تدوین و تصویب شده است

رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت: آیین‌نامه آموزش و پرورش مناطق مرزی را تدوین کردیم و منتظریم به تصویب برسد تا ۲۲ عضو دستگاه، نهاد و وزارتخانه ایفای مسئولیت کنند و بتوانیم کار ویژه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش با حضور دکتر مجتبی زینی‌وند معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در ساختمان شهید علاقه‌مندان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

زینی‌وند در این نشست ضمن گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش اظهار کرد: لازم است که به شوراهای آموزش و پرورش و مسائل مربوط به آن اهتمام بیشتری ورزیده شود و در این زمینه به همکاری تمامی نهادهای مربوطه نیازمند هستیم.

وی تصریح کرد: مطابق بند ۲ ماده ۱۱ که مربوط به کمک های مردمی به مدارس است، حدود ۳۶ درصد رشد داشته ایم و این موضوع نشان می دهد که مهم‌ترین پشتیبان آموزش و پرورش خود خانواده‌ها و اولیا هستند.

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی ادامه داد: این آمار و ارقام بیان می کند، اعتماد مردم به آموزش و پرورش افزایش یافته و اتفاق برای ما امیدوارکننده است.

وی افزود: بند ۴ ماده ۱۱ به هزینه کلاس‌های فوق برنامه اشاره می کند که کاملا اختیاری بوده و تنها شرایطی که در آموزش و پرورش می تواند به صورت اختیاری، از مردم کمک دریافت کند، مربوط به بند ۲ و ۴ ماده ۱۱ قانون است.

زینی‌وند بیان کرد: همچنین بر اساس بند ۳ قانون ۱۳، شهرداری‌ها ملزم هستند تا قسمتی از عوارض ساختمان های جدید الاحداث را به وزارت آموزش و پرورش پرداخت کنند. همچنین از پیگیری ها و مکاتباتی که با وزارت کشور داشتیم نامه ای از وزیر کشور به تمامی استان ها ابلاغ شد که اشاره دارد، علاوه بر صدور برنامه مواردی مانند عوارض زیر بنا، عوارض مازاد تراکم عوارض و ... زیر مجموعه این ماده قرار گرفته اند.

زینی وند با اشاره به بند ۵ ماده ۱۳گفت: هدایا از سوی سایر وزارت خانه ها رشد ۹ درصدی داشته است.
رئیس سازمان مدارس غیر دولتی خاطر نشان کرد: آیین‌نامه آموزش و پرورش مناطق مرزی را تدوین کردیم و منتظریم به تصویب برسد تا ۲۲ عضو دستگاه، نهاد و وزارتخانه ایفای مسئولیت کنند و بتوانیم کار ویژه داشته باشیم.

زینی وند در ادامه افزود: شورای آموزش و پرورش در سال 96 حدود 30 هزار و 675 مصوبه داشته است، که 87 درصد آنها عملیاتی و اجرایی شده و همچنین 23 درصد آنها آموزشی ، 20 درصد پرورشی، 17 درصد اداری، 13 درصد عمرانی، 12 درصد رفاهی، 4 درصد پژوهشی و 11 درصد هم سایر مصوبات بودند.
وی در ادامه بیان کرد: سال گذشته میزان حضور استانداران در شوراهای آموزش و پرورش 86 درصد بود و این رقم امیدوارکننده است همچنین میزان حضور ائمه جمعه دراین شوراها افزایش یافته است.

وی افزود: همچنین کمک های داوطلبانه مردمی به مدارس در سال ۹۶ حدو 36 درصد رشد داشته است. علاوه بر آن، سهم مشارکت بخش های دولتی و غیر دولتی حدود 1700 میلیارد تومان بوده است که نشان می دهد حدود 6 درصد رشد مشارکت نسبت به سال 95 را داشتیم.

زینی وند ادامه داد: همچنین در موضوع عوارض ساخت و ساز اماکن کاهش ۷۴ درصدی داشتیم. همچنین تغییر کاربری فضاهای آموزش و پرورش لازم است در شوراها مطرح شود و با همکاری سایر نهادها شاهد استفاده بهینه و رشد عواید اجرای این طرح باشیم.

زینی وند تصریح کرد: همچنین آیین نامه آموزش و پرورش مناطق مرزی تدوین و تصویب شده است و منتظر شورای عالی آموزش و پرورش برای اجرایی شدن آن هستیم.

کد خبر: 992720

وب گردی

وب گردی