«مبانی نوروآناتومی و نوروفیزیولوژی عملکرد انسان» منتشر شد

کتاب «مبانی نوروآناتومی و نوروفیزیولوژی عملکرد انسان» تالیف سید کاظم موسوی ساداتی توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری واحد تهران شرق منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، این کتاب براساس سرفصل های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تالیف شده تا بتواند کلیه مباحث درس نوروآناتومی مغز و اعصاب و مبانی عصبی عملکرد انسان گرایش رفتار حرکتی و فیزیولوژی پیشرفته دستگاه عصبی مرکزی گرایش آسیب شناسی را پوشش دهد.

در این اثر به منظور تسهیل یادگیری، ضمن توضیح ساده و روان بخش‌های مختلف مغز و سیستم عصبی، از تصاویر زیادی استفاده شده است که همگی آن ها بدون استثنا به دقت از کتاب ها و اطلس های نوروآناتومی معتبر انگلیسی انتخاب شده و اثری منحصر به فرد است.

این کتاب شامل پنج فصل است که هر یک از فصول به بیان یکی از مباحث نوروآناتومی می پردازد. فصل یک مربوط به انتقال عصبی است و شامل بخش هایی چون انواع سلول های عصبی، انواع نورون ها از نظر شکل وساختار، سیناپس الکتریکی و شیمیایی است. فصل دوم مربوط به مغز و اعصاب مغزی است و شامل بخش هایی چون نخاع، بازتاب نخاعی، اعصاب نخاعی، بطن مغز، شبکه عصبی بازویی، شبکه عصبی کمری خاجی است و فصل سوم با عنوان عملکرد یکپارچه سیستم های مغزی شامل قسمت هایی چون رشد نواحی مغز، مخچه، لوب آهیانه، مسیرهای عصبی مدار پوتامن، حافظه است، فصل چهارم با عنوان حس های ویژه شامل بخش هایی چون حواس، هدایت حس های لامسه، راههای نزولی نخاع، مسیر قرمزی – نخاعی، ادراک بینایی است و دست آخر در فصل پنجم نویسنده، سیستم عصبی خودکار را در بخش هایی چون سیستم عصبی خودکار، سیستم سمپاتیک، سیستم پاراسمپاتیک، تاثیر بخش های فوقانی مغز بر عملکرد سیستم عصبی خودکار و مقایسه سیستم عصبی سمپاتیک و پاراسمپاتیک تشریح می کند.

در بخشی از کتاب می خوانیم:

دستگاه عصبی با همکاری غدد درون ریز اعمال بدن را تنظیم می کند این سامانه، از سلول های اختصاصی تشکیل شده که برای دریافت، تشخیص و انتقال اطلاعات تخصیص یافته است. محرک هایی که از داخل و یا خارج از بدن دریافت می شوند توسط دستگاه عصبی شناسایی و باعث شکل گیری پاسخ هایی می شود که در راستای کارایی وسلامت فرد قرار می گیرد.

کتاب «مبانی نوروآناتومی و نوروفیزیولوژی عملکرد انسان» تالیف سید کاظم موسوی ساداتی استادیار دانشگاه آزاد اسلامی در 230 صفحه، شمارگان هزار نسخه با قیمت 40 هزار تومان توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری واحد تهران شرق منتشر شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 992724

وب گردی

وب گردی